Fermierii trebuie să gândească o strategie clară care să le permită să ofere constant capacitatea de a oferi cantitatea de carne contractată de procesatori, pentru a face profit din munca lor, spune Sorin Petrescu, reprezentant regional de vânzări, în cadrul Karpaten Meat.

Creșterea vacilor de carne prinde teren și în România. Se înființează tot mai multe ferme, iar la standurile crescătorilor cu vechime  prezenți la INDAGRA 2013 clienții roiesc. Un vițel de carne de 8 luni, ajuns la o greutate de circa 250 de kilograme se vinde cu 1.200-1.500 de euro. Un taur cu pedigree, adus la Indagra 2013 de cei de la Karpaten Meat, costă 3.200 de euro. E vorba de Kindman (om amabil, în limba română, n.r.), care nu e tocmai atât de prietenos pe cât îl laudă numele, întrucât nu e obișnuit cu atât de multă atenție și agitație.

Chiar dacă clienții roiesc în jurul standurilor crescătorilor de bovine de carne, principala lor problemă este că nu pot să livreze constant cantitatea de carne cerută de procesatori sau administratorii restaurantelor și la calitatea asumată, este de părere Sorin Petrescu, reprezentantul Karpaten Meat. Printre soluții se numără asocierea și colaborarea îndeaproape cu furnizorii de animale de rasă, care asigură și preluarea efectivelor ajunse la greutatea recomandată pentru sacrificare.

Share on Facebook