Vânzările din lunile de iarnă ale Băcăniei cu suflet, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de profil, reprezintă circa 30% din cele realizate anual.

Numai luna decembrie a anului trecut a constituit 15% din vânzările băcăniei din 2013. Printre cel mai bine vândute produse în perioada decembrie 2013 – februarie 2014 se numără mezelurile, vinurile și dulcețurile. Astfel, vânzările din decembrie anul trecut au fost de 2,5 ori mai mari decât cele din aceeași perioadă din 2012, preferatele clienților fiind mezelurile, grosul vânzărilor fiind realizat de cele de porc (73%), urmate de cele de curcan (8%), rață (6%) și vită (6%).

„Mezelurile de sezon, specifice Crăciunului, cum sunt toba, caltaboșul, lebărul, șoricul și cârnații, au însemnat mai mult de jumătate din vânzările realizate în decembrie. Totodată, pe lângă aceste produse tradiționale, clienții noștri au cumpărat, în ultima lună a anului trecut, și diverse specialități, precum pastrama de rață, șunca de curcan, jambonul și mușchiulețul crud – uscat”, a arătat Liviu Oprea, manager Băcănia cu suflet.

În plus, în decembrie 2013, în afară de mezeluri, băuturile alcoolice au însemnat un sfert din vânzări. Vinurile roșii și seci au avut cea mai mare pondere în vânzări (71%), pe această categorie de produse.

În prima lună a acestui an, din cauza vremii capricioase, care i-a ținut pe români în case, vânzările au coborât, pentru ca în februarie acestea să revină pe un trend ascendent. În februarie 2014, românii au preferat vinul alb în detrimentul celui roșu.

„Luna februarie marchează o revenire a pieței, vânzările fiind duble comparativ cu anul trecut. Pe parcursul lunilor de iarnă, obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, astfel că, dacă în decembrie 2013 vinul roșu era preferat de 46,95% dintre aceștia, vinul alb de 38,03% și cel roze de 15,02%, în februarie 2014 vinul alb a fost cel mai cumpărat pe acest segment (45,45%), acesta fiind urmat de cel roșu (37,5%) și cel roze (17,05%)”, a explicat Liviu Oprea.

În perioada de iarnă, Băcănia cu suflet a vândut peste 700 de borcane de dulcețuri, triplu față de numărul de gemuri cumpărate de români în aceeași perioadă. În ceea ce privește bonul mediu de comandă, acesta a urcat in decembrie anul trecut de la 37 la 45 de lei, iar în ianuarie și februarie la 41 – 43 de lei.

Băcănia cu suflet, localizată în București, a luat naștere în decembrie 2011, ca o afacere de familie a soților Doina și Liviu Oprea. Cu un design tradițional, din lemn, băcănia este formată din trei încăperi: una cu băuturi tradiționale românești, cealaltă cu produse alimentare tradiționale și ecologice, precum mezeluri și dulcețuri, iar ultima cu accesorii tradiționale de design interior – farfurii pictate manual și vase din fontă ce readuc în prezent obiceiurile de gătit de altădată. Produsele din Băcănia cu suflet sunt tradiționale, atestate, majoritatea lor provenind exclusiv din România, din gospodării particulare sau de la mici producători.

Share on Facebook