Detinerea propriului spatiu de lucru reprezinta metoda ideala de a maximiza productivitatea exploatatiei noastre agricole si de a beneficia de un mediu profesional, dedicat activitatilor de administrare si organizare.

Organizarea unui spatiu de lucru este un proces continuu, in conditiile in care activitatile din agricultura sunt extrem de dinamice in functie de sezon si necesita de fiecare data o planificare diferita.

Pe langa mediul de lucru propriu-zis, si cladirea biroului va trebui sa beneficieze de toate facilitatile si sa fie dotat cu: apa curenta, incalzire, grup sanitar propriu, etc. De asemenea, daca spatiul nostru de lucru este aferent unei societati comerciale, este obligatoriu sa indeplineasca toate normele de securitate si antiincendiu. Iata ce echipamente sunt necesare pentru securizarea spatiului nostru de lucru:

1) Alarma

Biroul din care ne administram afacerea agricola este si locul in care ne stocam cele mai importante documente ale firmei, eventuale informatii confidentiale sau chiar si bani. In conditiile in care foarte multe persoane rau-intentionate ar putea sa ne sustraga aceste bunuri, se impune luarea unor masuri.

De aceea, instalarea unui sistem de alarma trebuie sa fie o prioritate absoluta pentru orice persoana care doreste sa-si securizeze spatiul de lucru. Un astfel de sistem se va declansa atunci cand cineva incearca sa forteze caile de acces ale cladirii (usi, ferestre, cai de ventilatie, etc.) si va emite semnale acustice puternice. Mai mult, sistemele noi ne pot avertiza chiar si de la distanta, prin trimiterea unei notificari catre numarul nostru de telefon.

2) Senzori de miscare

Un sistem de alarma reprezinta o masura de securitate extrem de utila insa uneori, aceasta nu este de ajuns. Pentru a avea certitudinea ca spatiul nostru de lucru este 100% securizat, va trebui sa investim si intr-un detector/senzor de miscare.

Odata activat, un astfel de dispozitiv va identifica orice persoana neautorizata care se afla in interiorul spatiului nostru de lucru. Un senzor de miscare este util pentru situatiile in care sistemul de alarma esueaza sau este dezactivat intentionat, fiind capabil sa detecteze un individ de la o distanta de pana la 50 de metri. Gasiti aici mai multe modele de senzori de miscare la preturi extrem de competitive.

3) Echipamente antiincendiu

Dupa cum mentionam, orice amplasament aferent unei societati comerciale trebuie sa indeplineasca toate normele antiincendiu si sa obtina autorizarea si avizarea de securitate la incendiu. Pe langa documentele necesare, un sistem antiincendiu bine pus la punct va necesita si o serie de echipamente ce au rolul sa impiedice sau sa previna izbucnirea unui incendiu.

Cel mai important echipament este fara indoiala extinctorul iar detinerea unui astfel de element este impusa de autoritati, pentru acordarea avizului de securitate la incendiu. Mai mult, pentru obtinerea avizului, vom avea nevoie de un plan de evacuare in caz de incendiu, de o trusa de prim-ajutor sau de detectoare de fum. Acest site ne pune la dispozitie un ghid complet despre norme antiincendiu .

4) Camere de supraveghere

Chiar daca am instalat toate echipamentele de securitate mai sus mentionate, supravegherea video ramane cea mai indicata metoda de supraveghere a spatiului nostru de lucru, pentru ca ne poate oferi detalii vizuale despre orice eveniment suspect, petrecut in interiorul biroului nostru.

O camera de supraveghere performanta ne poate oferi acces instant la imaginile captate si ne va permite sa o accesam de la distanta, prin intermediul telefonului sau al tabletei. Modelele de top sunt dotate chiar si cu senzori de miscare, fiind capabile sa identifice o persoana neautorizate si sa-i inregistreze activitatea, notificandu-ne in acelasi timp.