Săptămâna viitoare, dosarul pentru obținerea protecției la nivel european pentru Salamul de Sibiu va fi trimis de Ministerul Agriculturii la Bruxelles.

Dacă înainte de 1989, salamul de Sibiu era o raritate în magazinele din țară, iar grosul producției mergea la export, astăzi cantitățile care ajung să fie comercializate peste graniță sunt mici. Însă, vânzările la nivel național se ridică la peste 1.100 de kilograme, piața internă  a Salamului de Sibiu fiind evaluată la peste 80 de milioane de lei.

Situația s-ar putea schimba, după ce Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu, din care fac parte Scandia, Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert și Salsi SA, a depus dosarul pentru obținerea protecției la nivel european pentru Salamul de Sibiu, iar documentația va fi trimisă de Ministerul Agriculturii la Bruxelles săptămâna viitoare, în vederea obținerii protecției mărcii Salam de Sibiu ca Indicaţie Geografică Protejată.

„Astfel, Salamul de Sibiu va sta alături de alte produse de renume ale UE, ca parmezanul sau proschiuto”, spune directorul executiv al Asociației Române a Cărnii, Ștefan Pădure.

În plus, în baza protecției europene, se vor putea accesa sute de mii de euro din fonduri europene pentru promovarea pe piețe terțe, ceea ce înseamnă că Salamului de Sibiu i se va putea face reclamă în țări ca Elveția sau Rusia pe bani europeni, așa cum este cazul Magiunului de Topoloveni, singurul produs românesc care se bucură de protecție la nivel european.

Astăzi, Salamul de Sibiu este produs în fabrici din Bacău, Braşov, Covasna, Argeş, Călăraşi, Ilfov, Prahova şi Sibiu. Obținerea protecției la nivel european va aduce și beneficii consumatorilor, deoarece este o garanție că Salamul de Sibiu cumpărat este de calitate.

Share on Facebook
Print Friendly