Piata agricola a devenit in ultimii ani tot mai competitiva, atat pe plan intern, cat mai ales la nivel european sau mondial. Pentru a se face cunoscut, un fermier nu trebuie doar sa aiba o productie importanta si de calitate, ci si sa investeasca in promovare, pentru a ajunge cat mai aproape de clienti.

Pe langa promovarea online, importanta si ea fara indoiala, fermierii pot apela si la alte modalitati prin care sa-si faca cunoscute produsele, precum si compania in sine. In domeniul agricol nu sunt putine evenimentele organizate de diverse institutii si companii, ceea ce face ca si materialele promotionale fizice sa fie un mijloc foarte bun de publicitate (asa numita promovare offline).

1. Echipamente sau alte materiale inscriptionate cu numele si logo-ul firmei

De exemplu, pentru firmele mai mari, care au angajati inclusiv in zona de productie, salopetele inscriptionate cu logo-ul sau numele firmei pot fi un mijloc important si eficient de promovare. Pe langa protectia oferita de asemenea echipamente, o companie poate utiliza chiar si salopetele pentru a transmite clientilor ideea de profesionalism si incredere, lucruri deosebit de importante in domeniul vanzarilor.

De asemenea, o firma agricola poate apela si la masinile de brodat pentru a-si inscriptiona logo-ul si numele companiei pe diferite materiale promotionale precum sepci, tricouri, sacose dintr-un material textil etc. Pe langa acest lucru, personalizarea pachetelor trimise clientilor, in cazul unui magazin sa spunem, este de asemenea o metoda eficienta de promovare.

In cazul in care vorbim de o companie mai mare, cu un numar mai mare de angajati, exista posibilitatea de a achizitiona masini de brodat profesionale, noi sau second-hand, la preturi de producator. O asemenea oferta o puteti gasi la acest magazin.

2. Publicitatea la radio sau tv

In cazul in care bugetul dedicat promovarii este unul mai mare, o companie poate alege sa isi faca publicitate si prin reclame in spatiul public (outdoor) sau chiar la radio sau televiziune.

De asemenea, daca firma dispune de un parc auto, poate lua in considerare si reclama pe masinile proprii (colantare).

Un dezavantaj la aceste tipuri de promovare este ca publicul devine eterogen, ceea ce va face ca mesajul nostru sa nu ajunga de fiecare data la potentialii clienti.

3. Promovarea online

Fara indoiala, si internetul constituie un mijloc deosebit de important de promovare, fie ca vorbim de realizarea unui site sau de crearea unei pagini dedicata companiei pe Facebook.

Daca incerci sa te faci cunoscut in mediul online si nu detii o pagina de Facebook, LinkedIn, Google+ sau Twitter, ar trebui sa alegi una sau mai multe platforme, pentru ca vor fi utile pentru promovarea afacerii tale.

Prin promovarea online ai de asemenea posibilitatea sa tintesti cat mai eficient publicul tau tinta, ceea ce te va ajuta in cele din urma sa generezi mai multe venituri.

4. Promovarea in articole de presa

Avand in vedere ca domeniul agricol este pana la urma si el o nisa, este important sa mentii legatura cu presa specializata din domeniu. Cel mai util si facil mod este sa redactezi scurte comunicate de presa, de preferat cand exista un eveniment notabil in compania ta, insotite de fotografii, si sa le trimiteti pe adresa de e-mail a mai multor publicatii.

In felul acesta ai mari sanse ca macar una sau doua publicatii sa fie interesate sa scrie despre tine.

5. Promovare creativa

Desi fiecare punct anterior mentionat are o latura creativa, am dedicat un capitol aparte tipului de publicitate care iese in evidenta mai mult decat in cazul celorlalte mijloace. Aici ne putem referi de exemplu la diverse panouri stradale, chiar si in format tridimensional, care vor avea cu siguranta un mai mare impact asupra oamenilor.
Acest tip de promovare generaza insa costuri mai mari, insa poate fi o modalitate eficienta de a face reclama unui produs.

Indiferent de tipul de promovare ales, o firma, in special din domeniul agricol, este necesar sa se diferentieze de celelalte companii, daca nu prin produsul oferit, macar prin modul creativ de a face reclama. De asemenea, alegerea tipului potrivit de promovare offline trebuie facuta in functie de strategia de marketing, obiectivele de marketing si desigur, bugetul alocat.

Share on Facebook