In perioada sarbatorilor de iarna, patiserii si brutari mizeaza pe un consum de peste 8 milioane de cozonazi, in special datorita cresterii exporturilor, cat si a cererii interne, in contextul ieftinirii acestor produse dupa reducerea TVA de la 24% la 9%, a anuntat recent Aurel Popescu, presedintele Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN), conform Agerpres.

„Anul acesta iesim pe piata cu 8 – 8,1 milioane de cozonaci, peste cifra de anul trecut de 7,3 milioane, datorita cresterii exportului, dar si cererii pe plan national. Trebuie sa fim realisti, cozonacul este si mai ieftin anul acesta cu 12% datorita reducerii TVA de la 24 la 9%. Suntem bine pozitionati si in ceea ce priveste exporturile de cozonaci care s-au dezvoltat foarte bine in aceasta perioada premergatoare Craciunului. Am ajuns la o cifra de 700 – 800.000 de cozonaci ceea ce inseamna aproape 10% din productia nationala”, a declarat presedintele Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase, Aurel Popescu, conform sursei citate.

De asemenea, presedintele ROMPAN a mai spus ca in prezent cozonacul romanesc are succes la export, in principal in tari precum Germania, Marea Britanie si tarile nordice.

„Mergem la export cu cozonaci pe tot globul. Acesta s-a dezvoltat foarte bine in Germania, Marea Britanie si tarile nordice, dar se mentine foarte bine in Spania si Italia si mai nou in Australia, SUA si Canada, peste tot unde sunt comunitati de romani. Noi mergem cu produsele traditionale romanesti si trebuie sa fim foarte atenti sa ne adresam si comunitatilor locale din fiecare tara in asa fel incat sa fie apreciat cozonacul si de populatia din tarile respective”, a mai explicat seful ROMPAN.

Aurel Popescu a mai precizat ca patiserii romani au castigat „razboiul in fata cozonacului de import”, in conditiile in care mai mult de 80% dintre consumatorii romani prefera cozonacii traditionali in defavoarea celor din import.

ROMPAN este prima asociatie constituita in Romania in 1990 si cuprinde 300 de societati din toate domeniile industrie. Cota de piata este de 65% pe morarit, 40% la panificatie, 70% la paste fainoase si 55% la biscuiti, potrivit sursei citate.

Share on Facebook