Subventia APIA pentru depozitarea privata carnii de vita

Oros, MADR: Sa cautam si sa cumparam doar produse romanesti

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Cand romanii vor solicita comerciantilor produse alimentare romanesti, atunci retailerii vor vinde marfa producatorilor autohtoni. Aceasta este concluzia ministrului Agriculturii, Adrian Oros.

„Am fost intrebat de fermieri ce se intampla caci ei au mari stocuri de legume, de carne de pasare, de carne de vita, de produse lactate, de oua si nu reusesc sa isi vanda aceste marfuri, iar magazinelesunt invadate cu marfuri din alta parte. Stim foarte bine cu totii ca suntem intr-o piata unica. Nu se poate interzice prin lege sau prin reglementare acest comert intracomunitar. Asa cum noi putem sa ducem marfa oriunde in Uniunea Europeana, la fel oricine din Uniunea Europeana poate sa vina sa aduca marfa. Atunci ce se poate face? Am spus-o si cu alte ocazii: putem face doua lucruri foarte foarte simple. Fiecare dintre noi care suntem cu adevarat ingrijorati de acest aspect si care dorim sa facem ceva trebuie sa mergem si sa cautam si sa cumparam doar produse romanesti. Daca nu sunt in magazinul X, mergem in magazinul Y, pana gasim doar produse romanesti. Si acasa si la scoala sa le spunem copiilor sa consume doar produse romanesti. Eu va asigur ca in cateva luni toate magazinele vor cauta sa aiba pe rafturi doar produse romanesti. Astfel vom reusi sa raspaltim truda si viata aspra a fermierilor romani, vom contribui in mod real, nu doar declarativ, la sustinerea agriculturii si industriei alimentare romanesti. Mai este ceva foarte important: daca vom cumpara un producs romanesc cu cinci lei, cel putin un leu se va intoarce catre noi fie in pensiile si salariile platite in Romania, fie in sistemul de educatie, pentru copiii nostri, fie in sistemul de sanatate pentru noi toti”, a subliniat ministrul Agriculturii, Adrian Oros.

In Italia, spre exemplu, consumatorii sunt indemnati prin ample campanii derulate de producatori in social media sa cumpere produse locale, pentru a stimula economia interna. De asemenea, consumatorii sunt directionati prin aceste campanii catre magazinele sau retele de magazine cu capital integral italian.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE