Agricultorii care detin o ferma de mica intindere, cu o dimensiune economica cuprinsa intre 4.000 si 11.999 SO, valoare productie standard vor putea accesa un sprijin nerambursabil in valoare de 15.000 euro, acordat in doua transe.

Scopul acestui sprijin este incurajarea proprietarilor exploatatiilor agricole in a fi mai competitivi, in a-si moderniza fermele sau in a le dota cu utilaje agricole si echipamente performante. Sprijinul se va acorda in doua transe, prima (75%) fiind acordata odata cu primirea deciziei de finantare iar a doua (25%) in maximum trei ani de la primirea deciziei de finantare.

Totusi, obtinerea sprijinului aferent acestei submasuri presupune mai mult decat intocmirea proiectului si a cererii de finantare, iar beneficiarii vor trebui sa parcurga cateva etape, inainte de obtinerea propriu-zisa a sprijinului. Iata care sunt principalele lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere.

1) Forma de organizare

Pentru accesarea acestui sprijin, solicitantul trebuie sa aiba statutul legal de persoana fizica inregistrata si autorizata, avand calitatea de: persoana fizica autorizata, intreprinzator titular al unei intreprinderi individuale sau de intreprindere familiala. Solicitantul mai poate fi incadrat si intr-o societate cu raspundere limitata sau o societate pe actiuni, a carei actionar majoritar este.

De asemenea, beneficiarul trebuie sa aiba drept de proprietate si de folosinta asupra exploatatiei agricole pentru care se solicita sprijinul, exploatatie ce se incadreaza in categoria de ferma mica.

2) Modul in care vom cheltui banii

Setarea unor obiective inainte de obtinerea sumei aferente sprijinului este extrem de recomandata, in conditiile in care proiectul trebuie demarat cat mai repede iar achizitiile trebuie efectuate intr-un timp cat mai scurt.  Pentru aceasta submasura, suma aferenta sprijinului poate fi folosita atat pentru achizitionarea de utilaje agricole si echipament, precum si spre extinderea suprafetei agricole prin achizitionarea de teren.

De asemenea, cheltuielile cu muncile agricole, cheltuieli de marketing sau cheltuieli de distribuire a produselor obtinute, pot fi acoperite din acest buget. Acest site ne pune la dispozitie o gama larga de sfaturi privind accesarea de fonduri europene in 2018 si contractarea unui credit bancar pentru cofinantarea unui proiect.

3) Simplificarea procedurilor legale

Odata ce am finalizat procedurile de infiintare ale entitatii noastre juridice iar cererea de finantare a fost aprobata, va trebui sa ne pregatim de anumite relationari institutionale cu autoritati ca: CAS, ANAF, ITM, SEAP, etc. In cadrul acestor interactiuni, vor fi necesare de fiecare data anumite documente legale, care sa ateste indeplinirea unor conditii economice, de mediu, juridice etc.

Pentru ca semnarea unor astfel de documente in format fizic nu mai este de mult timp o solutie, ca viitori antreprenori va trebui sa ne orientam spre o solutie digitala. Un certificat digital pentru semnatura electronica are valoare legala si este acceptat de toate institutiile statului, dar si de catre potentialii parteneri de afaceri. Detalii despre achizitionarea unui certificat digital si ce beneficii ne poate aduce acesta gasim aici.

4) Selectarea unei modalitati de comercializare a productiei

Principalul obiectiv al acestei submasuri si modalitatea prin care exploatatia noastra agricola va putea sa genenere profituri este comercializarea productiei proprii. Conform conditiilor specificate in ghidul submasurii, un procent de minimum 20% din valoarea primei transe de sprijin trebuie comercializat din productia proprie. Comercializarea productiei trebuie confirmata prin documente justificative.

In aceste conditii, identificarea unei piete cu un profil asemanator al afacerii noastre este obligatorie, in cazul in care nu am facut deja acest lucru. Mai mult decat atat, incheierea de parteneriate (verbale sau scrise) cu alti afaceristi din domeniu ne va oferi certitudinea unei piete de desfacere sigura si stabila.