septembrie 28, 2021

Industria carnii, afectata de pandemie. Romanii cumpara din ce in ce mai putin

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Din cauza restrictiilor impuse de pandemie, obiceiurile de consum ale romanilor s-au modificat considerabil, iar in prezent, acestia se orienteaza catre produse din carne ambalate, cu gramaje mai mici, a precizat Dana Tanase, director executiv al Asociatiei Romane a Carnii.

„Restrictiile impuse de pandemie s-au rasfrant asa cum era de asteptat si asupra modului in care socializam si ne raportam la hrana. Daca in trecut vorbeam de milioane de mici care se consumau de 1 Mai, acum se cumpara in casolete mai mici, strict pentru consumul unui numar redus de persoane. Nu se mai fac stocuri, se cumpara cat se consuma. Aceeasi tendinta o intalnim si in cazul produselor din carne unde se cauta gramajele mai mici”, a declarat, pentru AGERPRES, Dana Tanase.

Pana in pandemie, datele ARC aratau ca numai in preajma zilei de 1 Mai se inregistra pe piata locala un consum de 30 de milioane de mici, iar raportat la populatia activa reiesea ca un roman consuma mici intr-o zi, cum era cea de 1 Mai, cat pentru o luna intreaga.

Potrivit datelor ARC, un roman consuma in medie in jur de 14,7 kilograme pe an de produse din carne, acesta fiind un consum oarecum stabil in ultimii ani.

„In ceea ce priveste carnea de oaie si de capra este stiut faptul ca romanul consuma ocazional, in special de Paste, cantitatea totala/an/locuitor fiind in jur de 2,5 kilograme. Pentru carnea de vaca consumul este de aproximativ 5,4 kilograme/cap/an, la porc de 38 kilograme/cap/an, iar la pasare de 27,8 kilograme/cap/an”, a adaugat Dana Tanase

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE