submasura 6.1 sprijin tineri fermieri, tanar fermier, reinnoirea generatiilor agricole

AFIR, noi informatii pentru beneficiarii de fonduri europene, pe fondul pandemiei

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Beneficiarii submasurilor 6.1, 6.2, 6.3 si 19.2 pot solicita AFIR recunoasterea circumstantei exceptionale care duce la necesitatea suspendarii contractului de finantare. Solicitarea se va face justificat prin documente si doar in situatia in care durata de implementare a planului de afaceri propus prin proiect nu poate fi prelungita.

Precizam ca beneficiari submasurilor 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri, 6.2 – Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale, 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici si 19.2 – Sprijin pentru implementarea actiunilor in cadrul strategiei de dezvoltare locala, au un termen maxim de implementare a planului de afaceri ce variaza intre 36 si 60 de luni de la data deciziei de acordare a sprijinului (conform art. 19 alin.(4) din Regulamentul (UE) nr. 1305/ 2013), in functie de tipurile de investitii.

„Acordarea posibilitatii de suspendare a contractului este un demers concret care vine in sprijinul beneficiarilor PNDR afectati de restrictii impuse de pandemie. Am avut toata sustinerea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, iar de la Comisia Europeana am primit clarificari care ne-au permis sa oferim aceasta posibilitate beneficiarilor nostri. Completarea ordinului MADR ofera Agentiei instrumentele necesare pentru a analiza circumstantele exceptionale determinate de masurile impuse pe timpul starii de alerta si pentru a aproba suspendarea contractului sau deciziei de finantare, acolo unde este cazul.” a precizat Mihai MORARU, Directorul general al AFIR.

Solicitarea beneficiarilor poate fi transmisa on-line sau la sediul Oficiului Judetean pentru Finantarea Investitiilor Rurale (OJFIR) si trebuie insotita de documente care justifica cauzele ce conduc la masura suspendarii si prin care se demonstreaza masurile intreprinse de acestia in sensul depunerii tuturor diligentelor pentru desfasurarea activitatii finantate.

Documentele justificative mentionate pot fi, dupa caz, decizii oficiale ale autoritatilor privind restrictiile care afecteaza activitatea beneficiarului – de exemplu, interzicerea organizarii sau limitarea desfasurarii activitatii propuse prin planul de afaceri sau a activitatilor interconectate, de care depinde activitatea propusa in planul de afaceri.

Un alt tip de document ar putea fi unul din care sa rezulte perturbarea activitatii ca urmare a situatiei exceptionale – de exemplu, lipsa fortei de munca din partea contractorilor sau a intarzierilor in furnizarea de echipamente/ utilaje, imposibilitatea obtinerii documentelor emise de autoritati ca urmare a suspendarii activitatii, izolarea la domiciliu, carantina.

La data incetarii suspendarii, contractul de finantare isi reia cursul, iar partile sunt repuse in drepturi, durata de valabilitate prelungindu-se automat cu perioada aferenta suspendarii, in limita duratei maxime de eligibilitate a cheltuielilor FEADR prevazute de art. 65 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1303/ 2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

Baza legala pentru acest demers este Ordinul MADR nr. 67 din 22.03.2021 pentru completarea OMADR 181/ 2020 privind stabilirea unor proceduri pentru implementarea PNDR  2020 si care poate fi consultat pe site-ul AFIR, in cadrul sectiunii Informatii utile – Acte normative.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE