Pe langa magiunul de Topoloveni, carnatii de Plescoi sau palinca de Bihor, Romania se va putea mandri in curand cu un nou produs ce urmeaza sa capete statutul de produs traditional recunoscut la nivel european.  Cascavalul de Saveni a obtinut de cateva luni statutul de produs cu Indicatie Geografica Protejata National si este la doar un pas de recunoasterea europeana.  

Vlasie Company din comuna Vlasiesti, judetul Botosani este unul din cei mai mari procesatori ai cascavalului de Saveni, reusind sa-l promoveze si valorifice la diverse targuri si evenimente nationale sau internationale.

Prin reprezentantii sai, Vlasie Company participa si la targul international ,,Saptamana Verde” de la Berlin, unde va promova piata agroalimentara a tarii noastre, prin produsele sale unice.

Contactat de redactia Stiri Agricole, administratorul companiei Vlasie Company, Constantin Aniculaesa a explicat cat de importanta este participarea la un targ de o asemenea anvergura, pentru compania ce o administreaza.

,,Ne onoreaza sa participam la acest eveniment, la aceasta expozitie, in parteneriat cu Ministerul Agriculturii, prin directia de industrie alimentara nou infiintata si suntem mandri ca am putut sa reprezentam impreuna Romania la aceasta expozitie”, a declarat administratorul Vlasie Company pentru Stiri Agricole.

Cascavalul de Saveni, produsul ,,vedeta” de la ,,Saptamana Verde”

Cascavalul Saveni este cu siguranta cel mai reprezentativ produs cu care Vlasie Company s-a prezentat la targul ,,Saptamana Verde”. Ingredientele 100% naturale, reteta autentica dar si atentia cu care este procesat, au transformat acest produs intr-un etalon al branzeturilor romanesti, fiind aproape de a fi recunoscut si la nivel european.

,,Produsul nostru, cum ne place noua sa spunem, produsul ,,tractor’’ al asociatiei noastre este cascavalul de Saveni care este in curs de recunoastere a protectiei europene. Documentatia a ajuns deja la Bruxelles si este la Comisia Europeana in studiu si speram noi ca anul acesta sa obtinem indicatia geografica protejata”, explica administratorul.

Compania botosaneana se poate lauda cu o gama variata de produse autentic romanesti, preparate dupa retete traditionale insa extrem de gustoase si sanatoase, apreciate atat de consumatori romani cat si de clienti din intreaga lume.

,,Vlasie Company mai are si alte produse. Avem o rulada cu sunca presata, avem un cascaval cu chimen si cimbru si un cascaval afumat, insa vedeta ramane tot cascavalul de Saveni, cel ambalat in  ceara”, mai spune Constantin Aniculaesa.

,,Saptamana Verde”, o oportunitate foarte buna pentru producatorii romani

Evenimentul international ,,Saptamana Verde” de la Berlin este mai mult decat o simpla expozitie, iar in cadrul acestui targ, producatorii au sansa de a-si promova produsele si de a incheia diverse parteneriate cu retaileri importanti de pe pietele internationale.

,,Am discutat cu reprezentantii ministerului care au participat la targ. Domnul ministru Petre Daea am inteles ca a discutat cu Ambasadorul Germaniei si au stabilit o intalnire pentru o eventuala colaborare. Sa vedem ce canale pot fi deschise pentru ca vizitatorii si consumatorii care au participat la aceasta expozitie au fost foarte incantati de produsele romanesti si la nivel de ambasada acum sunt discutii sa vedem cum putem ajunge si noi cu produsele in tarile din Europa”, precizeaza administratorul Vlasie Company.

Ingrediente naturale si un gust unic: reteta cascavalului de Saveni

Chiar daca abia anul acesta va obtine recunoasterea europeana, cascavalului de Saveni are o istorie de mai bine de 40 de ani, cand printr-o reteta simpla si ingrediente atent alese, s-a reusit prepararea unui cascaval ce impresioneaza prin savoarea deosebita si prin calitate.

La insistentele noastre, dl-ul Aniculaesa a fost de acord sa dezvaluie modul in care se prepara acest cascaval extrem de apreciat. ,,Cascavalul de Saveni este un produs care respecta o reteta din anii `60, este produs doar manual, se lucreaza manual, pasta din care se face cascavalul se opareste intr-un cos de nuiele, se face o maturare pe o scandura de brad, are o maturare indelungata de 60 de zile, si cel mai important, contine doar 3 ingrediente: lapte, cheag si sare. Si mai spunem noi ca si mult suflet”, explica producatorul.

Targul International ,,Saptamana Verde” dedicat agriculturii, horticulturii si industriei alimentare, reuneste anual zeci de mii de producatori, consumatori sau oficialitati din diverse tari. Scopul targului este acela de a pune in valoare produsele traditionale si de a facilita parteneriate intre diferiti producatori si retaileri de pe pietele internationale.