Una din trei companii este condusă de o femeie, iar 35% dintre IMM-urile din România sunt deținute de femei, conform datelor actualizate pe portofoliu ale Băncii Comerciale Române (BCR).

„Femeile în poziții de conducere inspiră în cultura corporativă principii de bază și valori precum: bunătate, transparență, încredere, înțelegere și obiectivitate. Multe femei au atenție distributivă și sunt excelente când vine vorba de colaborare. Nu le este frică să încerce lucruri noi și nu se tem de greșeli, atâta timp cât pot fi constructive. Femeile au dovedit că pot face față multor provocări din domeniul de business datorită ambiției și dorinței lor de a cunoaște lucrurile în detaliu. Femeile au redefinit conducerea în multe feluri, ceea ce a contribuit la recunoașterea valorilor reprezentate de femei în zona de business”, a declarat Dana Demetrian, vicepreședinte Retail&Private Banking BCR.

Mediul de business feminin din România cunoaște o dezvoltare din ce în ce mai accelerată, în condițiile în care tot mai multe companii cooptează în conducere reprezentate ale sexului frumos și din ce în ce mai multe firme sunt deschise de către femei-antreprenor. De altfel, potrivit datelor BCR, afacerile conduse de femei au înregistrat, în ultimii trei ani, o evoluție față de restul business-urilor, cu o creștere anuală a cifrei de afaceri cu 2% mai mare decât media națională a companiilor.

„Femeile din România se emancipează în materie de business, iar acest lucru se vede în fiecare zi, îl simțim în activitatea noastră curentă și nu poate decât să ne bucure. Prin ambiția și eleganța de care dau dovadă, doamnelor li se acordă un loc din ce în ce mai important în lumea afacerilor, iar contribuția lor managerială se regăsește direct în performanța business-urilor și în cifra de afaceri a companiilor”, a declarat Anca Petcu, director Rețea Corporate BCR.

Domeniile în care doamnele aleg, cel mai adesea să-și deschidă o afacere, sunt cele din zona de servicii – consultanță în afaceri, saloane de înfrumusețare – și comerț – farmacii, magazine alimentare și îmbrăcăminte. Conform acelorași date, cele mai mari orașe ale țării – București, Cluj și Timișoara – concentrează peste 30% din afacerile înființate în ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor deținute de doamne este cu 4% mai mare față de media națională în aceste trei mari aglomerări urbane.

O altă dovadă a dorinței de emancipare financiară a femeilor din România stă în modul în care acestea se raportează la produsele financiare, precum și în comportamentul investițional. Astfel, până la sfârșitul anului trecut, aproximativ 41% din portofoliul de credite al BCR era deținut de femei și numai 38% dintre doamne se înscriau în categoria creditelor neperformante, în comparație cu 62% – cota mult mai ridicată a domnilor.

În același timp, femeile aleg să investească în fonduri de investiții într-o proporție mai mare față de bărbați (50,5% femei, 49,5% bărbați) și dețin la momentul de față active de peste 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor ERSTE Asset Management. Același date arată că femeile  sunt mai conservatoare față de bărbați în ceea ce privește selecția tipului de investiție, în condițiile în care peste 64.000 de femei au investit în fonduri de obligațiuni și piața monetară, fonduri cu un grad de risc scăzut, cu 4% mai multe decât bărbații.

Share on Facebook