floarea soarelui

Consiliul Concurentei: cu cat a crescut pretul la ulei?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

In ultimele trei luni, pretul mediu la ulei a crescut cu 8,68%. Scumpirile sunt rezultatul razboiului din Ucraina si a sanctiunilor impuse Rusiei, dar si a apropierii Sarbatorilor Pascale, anunta Consiliul Concurentei.

De la luna la luna, in intervalul ianuarie – martie 2022, se observa o crestere de 3,80%, daca se compara luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022, si o crestere procentuala de 4,70%, in luna martie 2022 fata de luna anterioara.

Potrivit autoritatii de concurenta, cel mai mic pret al uleiului de floarea soarelui, inregistrat in luna martie, a fost de 3,69 lei/litru, in timp ce pretul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arata datele preluate din platforma Monitorul Preturilor, instrument gestionat de catre Consiliul Concurentei.

Astfel, pretul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, inregistrat in luna martie a anului 2022, este de 9,179 lei.

Citeste si: Azomures planuieste sa reia productia de ingrasaminte. Care este cauza deciziei?

Pretul mediu, care are la baza datele incarcate in platforma Monitorul Preturilor de principalii retaileri, respectiv Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi si Selgros, a fost calculat in urma transmiterii datelor de catre retaileri, referitor la pretul inregistrat la raft pentru 37 dintre marcile prezente in magazinele de tip supermarket-hypermarket (Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surasul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex), dar si marcile proprii ale fiecarui retailer.

“Aceste cresteri de preturi pot fi rezultatul razboiului din Ucraina si al sanctiunilor impuse Rusiei, precum si al apropierii Sarbatorilor Pascale, perioada in care tendinta de achizitionare a produselor alimentare este in crestere.

Consiliul Concurentei monitorizeaza cu atentie piata produselor alimentare, astfel incat companiile sa nu profite de aceasta situatie si sa creasca preturile nejustificat”, se arata in comunicatul institutiei.

In context, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, recomanda consumatorilor utilizarea aplicatiei Monitorul Preturilor pentru a se informa asupra preturilor la produsele alimentare.

“Recomandam consumatorilor utilizarea aplicatiei Monitorul Preturilor pentru a se informa asupra preturilor la produsele alimentare.

O simpla cautare pe aceasta aplicatie, va genera cele mai bune optiuni din punct de vedere al preturilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate marcile de ulei de floarea soarelui.

In acest fel, consumatorii nu vor cumpara produsele cele mai scumpe si se pot orienta spre magazinele cu preturi mai bune”, a declarat Chiritoiu.

Aplicatia Monitorul Preturilor este valabila atat sub forma de aplicatie web, cat si ca aplicatie mobila (IOS si Android) ce poate fi descarcata din App Store si Google Play si afiseaza preturile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilitati de cautare, sortare si filtrare a datelor.

Ucraina este lider mondial in ceea ce priveste culturile de floarea soarelui si exporturile de ulei de floarea soarelui.

 

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE