Producatorii europeni vor avea anul viitor un buget de 179 de milioane de euro pentru a promova produsele agricole in interiorul si in exteriorul UE, dar si pentru a continua sa gaseasca noi piete, se arata intr-un comunicat publicat marti de Comisia Europeana.
Bugetul adoptat miercuri de Comisia Europeana va cofinanta campaniile promotionale care se adreseaza in special pietelor cu potential ridicat de crestere, in particular China, Japonia, Asia de Sud-Est, Mexic, Columbia si Canada.
Aceasta orientare este in linie cu campania lansata la inceputul anului de Phil Hogan, comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, menita sa gaseasca noi piete de desfacere si sa sprijine consumul produselor din UE pe plan global.
In interiorul UE, campania se va concentra pe cofinantarea programelor destinate sa-i informeze pe consumatori in legatura cu diversele scheme si etichete de calitate in UE: organica, Indicatie Geografica Protejata (PGI), Denumire de origine Protejata (PDO), Specialitate traditionala garantata (TSG).
In plus, un buget special va fi alocat pentru promovarea consumului de fructe si legume pentru a-i incuraja pe cetatenii europeni sa adopte obiceiuri alimentare sanatoase dar si pentru a-i sprijini pe producatorii europeni de fructe si legume.
Recent, Comisia Europeana a aprobat 52 de noi programe care urmaresc promovarea produselor agro-alimentare din cadrul UE. Aceste programe acopera o mare varietate de alimente, de la produse lactate si ulei de masline, pana la fructe, legume si preparate din carne. Aceste programe sunt finantate prin subventii de la bugetul Politicii Agricole Comune.
Programele de promovare au scopul de a inlesni comunicarea dintre producatorii sectorului agro-alimentar privind calitatea produselor lor, spre a accesa noi piete de consum dar si de a le consolida reputatia pe pietele deja existente. Printre altele, aceste campanii au scopul de a scoate in evidenta calitatea produselor europene, in anumite sectoare de piata sau in anumite tari/regiuni.