Comisia Europeana a aprobat 52 de noi programe care urmaresc promovarea produselor agro-alimentare din cadrul UE. Aceste programe acopera o mare varietate de alimente, de la produse lactate si ulei de masline, pana la fructe, legume si preparate din carne. Aceste programe sunt finantate prin subventii de la bugetul Politicii Agricole Comune.
Programele de promovare au scopul de a inlesni comunicarea dintre producatorii sectorului agro-alimentar privind calitatea produselor lor, spre a accesa noi piete de consum dar si de a le consolida reputatia pe pietele deja existente. Printre altele, aceste campanii au scopul de a scoate in evidenta calitatea produselor europene, in anumite sectoare de piata sau in anumite tari/regiuni.
Din cele 52 de programe aprobate, 32 vizeaza tari non-UE, in timp ce 10 programe sunt special create pentru asa-numitele scheme de calitate ale UE, care includ indicatii geografice, precum conceptul de ,,denumire de origine protejata” si ,,indicatie geografica protejata’’.
UE aloca un buget consistent pentru promovare
Aceste programe de promovare au fost propuse de catre anumite organizatii aferente unor state membre UE, raspunzand astfel la solicitarea pentru propuneri lansata de Comisia Europeana. Dupa ce au fost depuse, propunerile au fost analizate de catre Agentia Executiva pentru Consumatori, Sanatate, Agricultura si Alimente, cu ajutorul unor experti externi. Uniunea Europeana a alocat un total de 88 milioane de euro pentru aceste proiecte.
Inca 10 programe de acest tip au fost propuse de catre organizatii multinationale si din cadrul UE, propunerile avand acelasi scop de a promova produsele agricole europene, din diferite tari si regiuni specifice. Pentru aceste programe s-a alocat un supliment de 45 milioane de euro, urmand sa fie aprobate anul urmator.