Fermierii europeni au la dispozitie 128 de milioane de euro in acest an pentru a-si promova produsele agricole atat in interiorul Uniunii Europene, cat si in tari terte.

De curand, Comisia Europeana a deschis sesiunea de primire a cererilor pentru programele de promovare simple si multiple.

Strategiile de promovare pot fi astfel co-finantate cu pana la 85% se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene.

„Anul trecut, aproape 50% din aplicantii acestor programe au fost noi beneficiari. De asemenea, fondurile au permis o promovare a produselor europene in numeroase tari terte”, a declarat Comisarul European pentru Agricultura, Phil Hogan.

Astfel, companiile interesate vor avea la dispozitie doua tipuri de programe de promovare: cel simplu, care va dispune de un buget de 85,5 milioane de euro, dedicat produselor agro-alimentare, si „multi-programul”, cu o alocare de 43 milioane de euro, dedicat mai multor obiecte, printre care amintim promovarea agriculturii sustenabile, precum si a standardelor de calitate pentru produsele UE.

Cererile pot fi depuse online pana la data de 20 aprilie 2017. Ulterior, acestea vor fi analizate de Comisia Europeana, urmand ca rezultatele sa fie afisate in toamna. Programele de promovare vizeaza sectoare precum produsele lactate, cele din carne, cat si sectorul fructelor si legumelor.

Anul trecut, fondurile solicitate de fermieri pentru promovare produselor agricole au depasit de aproape patru ori bugetul disponibil.

Share on Facebook