Comisia Europeana a lansat campania de cereri de propuneri pentru programe privind promovarea produselor agricole europene in intreaga lume si in cadrul UE.
191,6 milioane de euro au fost alocate programelor de promovare in 2019, inclusiv 181,6 milioane de euro pentru cofinantarea programelor si alte 10 milioane de euro in caz de perturbare a pietei, fata de 179 de milioane de euro alocate pe parcursul anului 2018. Programele pot acoperi o gama larga de probleme, de la campaniile generale privind alimentatia sanatoasa pana la segmentele de piata specifice.
In cadrul Uniunii Europene accentul se pune pe campaniile care promoveaza diferitele sisteme si etichete de calitate ale UE, inclusiv denumirile de origine protejate (PDO), indicatiile geografice protejate (IGP) si specialitatile traditionale garantate (GTS), precum si pentru produsele ecologice. In plus, o parte din finantare vizeaza anumite sectoare specifice: orezul produs in mod durabil, maslinele de masa, carnea de vita si manzat, fructele si legumele proaspete.
Cine poate aplica?
Sunt eligibile pentru depunerea cererii de finantare o gama larga de organizatii, cum ar fi: organizatiile profesionale, organizatiile de producatori si organismele agroalimentare responsabile de activitatile de promovare. Asa-numitele programe “simple” pot fi depuse de una sau mai multe organizatii din aceeasi tara membra a Uniunii Europene. Programele “multi” pot fi depuse de cel putin doua organizatii nationale din cel putin doua state membre sau din una sau mai multe organizatii europene. Campaniile se desfasoara pe perioade mai mari de trei ani.
Toate propunerile de depun pana la data de 16 aprilie 2019 prin intermediul portalului dedicat. Membrii Comisiei Europene vor evalua propunerile transmise si vor anunta beneficiarii in toamna anului 2019.
CHAFEA, Agentia Executiva pentru Consumatori, Sanatate, Agricultura si Alimente a UE, ofera o serie de instrumente menite sa ii ajute pe solicitanti in prezentarea cu succes a propunerilor. Mai multe informatii se pot obtine pe parcursul unei zile de informare europeana la nivelul UE. Aceasta va avea loc la Bruxelles, in data de 07 februarie 2019, fiind deschisa tuturor potentialilor beneficiari, agentiilor de publicitate si autoritatilor nationale.