Comisia Europeana va aloca 172,5 milioane de euro din bugetul agricol pentru a sustine promovarea produselor agroalimentare, atat pe teritoriul Europei cat si la nivel mondial, noteaza Agerpres.
Acesti bani vor fi utilizati pentru organizarea unui numar de 79 de campanii de promovare pe parcursul urmatorilor trei ani, care vor acoperi o gama larga de produse precum: produse lactate, masline si ulei de masline, legume sau fructe.
Programul, gandit pentru a-i ajuta pe producatorii agroalimentari din Europa sa-si prezinte produsele si calitatea lor, pentru a deschide noi piete internationale.
„Europa este renumita la nivel mondial pentru calitatea buna a produselor sale alimentare si mostenirea sa gastronomica. Producatorii din UE pot conta pe sprijinul Comisiei pentru a-i ajuta sa isi prezinte produsele lor excelente in Europa si dincolo. Am calatorit personal in mai multe tari din intreaga lume, precum China, Japonia, Mexic si Columbia pentru a deschide noi piete pentru produsele noastre”, a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan.
48 de programe vor avea ca tinta tarile din afara UE
Din cele 79 de programe aprobate, 48 vor avea ca tinta tarile din non-UE. In plus, anumite sectoare beneficiaza de o reprezentare mai mare. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor si legumelor.
In acest an, o suma totala de 97 milioane euro a fost alocata pentru „programe de promovare simpla”, depuse de una sau mai multe organizatii din acelasi stat membru. O suma suplimentara de 75,5 milioane euro va fi utilizata pentru finantarea unor programe complexe, care sunt depuse de cel putin doua organizatii provenite din cel putin doua state membre. Programele selectate acopera solicitanti din 19 state membre.