La numai 39 de ani, o tânără a înțeles că drumul către profit înseamnă obținerea de costuri mai mici pentru toți cei aflați pe lanțul de producție.

Așa că, după ce a preluat magazinul de in-put-uri al tatălui său, l-a transformat într-o intersecție în care se unifică drumurile producătorilor de semințe și ale fermierilor ecologici. Melinda Fitzgerald, 39 de ani, este proprietara magazinului Country Farm & Home Supply din Pittsboro. Ea a lăsat munca de profesor în urmă cu 6 ani și a preluat afacerea de familie, pe care a transformat-o dintr-un business mic într-un centru important de achiziții pentru producătorii organici din zonă.

Cum a reușit să se impună? Ei bine, practicând agricultura inteligentă: Melinda Fitzgerald a început să adune comenzile de la fermieri, scrie newsobserver.co. Unii doreau semințe, alții butași, dar fiecare trebuia să plătească individual pentru a plasa comanda și a i se livra marfa dorită. De multe ori, materialul săditor ajungea la fermier după ce trecea perioada optimă de semănat.

Melinda Fitzgerald a pus cap la cap listele primite de la fermieri și a plasat o singură comandă la un furnizor pentru toată cantitatea de marfă. Astfel, costurile și timpii de livrare s-au redus, iar semințele, bulbii și butașii ajung la timp pentru a fi plantați în perioada optimă.  Tânăra plasează comenzi pentru cultivatorii organici de cartofi, căpșuni, usturoi, pomi fructiferi. Pentru că fiecare dintre aceștia are nevoie de anumite tipuri de fertilizatori, pesticide sau fungicide bio, spre exemplu, Melinda Fitzgerald are grijă să facă toate comenzile către furnizori în timp util.

Tot pentru a veni în sprijinul fermierilor care vor să practice o agricultură inteligentă, Melinda Fitzgerald organizează sesiuni de instruire, în care le explică agricultorilor cum să facă mai ușor profit. Spre exemplu, este destul de costisitor să comanzi cartofi de sămânță, din cauza costurilor mari de transport. Dacă se face la furnizor o comandă mai mare, în loc de mai multe comenzi mai mici, atunci costul de transport scade, iar obținerea unui preț mai mic de către intermediar – în acest caz magazinul Melindei Fitzgerald, se vede în prețurile mai mici pe care le plătesc fermierii care cumpără produse din acesta.

Magazinul a fost deschis în anii 1950. La început, timp de cinci ani, se făcea troc: fermierii aduceau grâne și primeau la schimb fertilizatori sau alte in-put-uri de care aveau nevoie. Când tatăl Melindei Fitzgerald a preluat magazinul, a introdus produsele pentru grădinărit și hrana pentru animale, inclusiv pentru animalele de companie. Ulterior, afacerea a fost orientată către deservirea fermierilor ecologici.

Share on Facebook