Subventii pentru instalarea de panouri fotovoltaice: se modifica ghidul de finantare

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

AFM anunta modificarea Ghidului de finantare pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice. Modificarea va include o noua etapa, prin care instalatorii validati pot sa identifice direct solicitantii eligibili, in functie de actele depuse.

Potrivit sursei citate, transmiterea listelor centralizatoare se realizeaza de instalatorii validati in perioada 29 decembrie 2021 – 4 ianuarie 2022.

“Precizam ca dupa centralizarea tuturor listelor transmise de catre instalatorii validati, AFM va publica un calendar de incarcare a documentelor in aplicatia informatica, asigurandu-se astfel un mod organizat si eficient de utilizare a acesteia, menit sa scada riscul aparitiei unor blocaje tehnice.

De asemenea, in cadrul procesului de evaluare si potrivit prevederilor art. 22, alin. (8) din Ghidul de finantare, valabilitatea documentelor prezentate de persoanele fizice se va raporta la data transmiterii listelor centralizatoare la AFM.

Citeste si: 5 metode eficiente prin care putem reduce eroziunea solului

Precizam, de asemenea, ca, potrivit prevederilor art. 4 din Legea nr. 55/2020, privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ‘valabilitatea documentelor eliberate de institutiile si autoritatile publice, precum si de entitatile private autorizate conform legii se mentine pe toata perioada starii de alerta, precum si pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acestei stari’; efectul acestor prevederi legale este acela ca, daca un document era valabil pana la data de 22 decembrie 2021, isi pastreaza valabilitatea si dupa aceasta data, pe toata perioada starii de alerta.

In acest context, documentul respectiv este considerat a fi in termen la data transmiterii listei catre AFM, nefiind necesara obtinerea unuia actualizat”, se arata intr-un comunicat al AFM.

O alta modificare importanta a ghidului de finantare o reprezinta extinderea perioadei de valabilitate a extrasului de carte funciara, de la 30 la 60 de zile, astfel incat sa fie eliminat riscul aparitiei situatiei de neeligibilitate a acestui document din cauze independente de actiunile solicitantilor si instalatorilor validati.

Deoarece extrasul de carte funciara nu intra in categoria reglementata de Legea nr. 55/2020, valabilitatea acestuia a fost prelungita la 60 de zile, calculata de la data emiterii, precizeaza AFM.

Potrivit noilor reglementari, inscrierea solicitantilor in Program se va considera finalizata dupa indeplinirea ambelor etape, respectiv dupa transmiterea la AFM a centralizatoarelor si incarcarea documentatiilor in aplicatia informatica.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE