septembrie 27, 2022

Sondaj: comertul online cu produse alimentare va deveni profitabil pana in 2030

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Noua din zece retaileri si specialisti europeni se asteapta ca vanzarile online de produse alimentare sa devina profitabile pana in 2030, arata datele companiei de consultanta PwC.

In acelasi timp, estimarile incluse in cercetarea PwC releva faptul ca ponderea vanzarilor online de produse alimentare va creste semnificativ pana in 2030, de la 11% in prezent pana la 26% in Marea Britanie, de la 8% la 25% – in Olanda, de la 9% la 23% – in Franta, de la 4% a 11% – in Germania, respectiv de la 3% la 10% – in Turcia.

De asemenea, pe termen si mai lung, pana in anul 2050, cota de piata a cumparaturilor online ar urma sa creasca pana la 35% si chiar 50% in statele mentionate.

“Comertul cu amanuntul de produse alimentare, asa cum il cunoastem astazi, va continua pentru cativa ani, ancorat de magazinele traditionale care ofera alimente proaspete, interactiune senzoriala si umana, precum si de capacitatea lor de a actiona ca showroom.

Dar veniturile si profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe masura ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale si de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nisate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect si companii specializate in livrari la domiciliu.

Citeste si: Asociatie: productia de miere a scazut la jumatate. Apicultorii nu primesc ajutoare de minimis

Magazinul fizic, insa, nu va disparea, doar se va reinventa pentru a raspunde cerintelor consumatorilor, iar dezvoltarea vanzarilor online, denumite si eGrocery, va fi o modalitate de a incetini pierderea de cota de piata in fata concurentilor de servicii exclusiv online.

Deja, multe retele traditionale de magazine au facut pasi in acest sens, implementand livrarea la domiciliu si/sau serviciul “click & collect””, sustine Ruxandra Tarlescu, partener PwC Romania.

Potrivit sursei citate, pe segmentul traditional, in cei opt ani pana in 2030, cea mai rapida crestere este asteptata pentru segmentul livrarilor la domiciliu, urmata de serviciile “click & collect”, in timp ce numarul de mini-marketuri automate este, de asemenea, probabil sa creasca.

Pe acest fond, vanzarile din magazinele traditionale vor continua sa scada.

“Conceptele eGrocery au doua modalitati pentru a deveni profitabile: trebuie sa vanda mai mult, cu marje mai bune, si trebuie sa gaseasca modalitati de a reduce costurile.

Fara exceptie, companiile vor trebui sa se adapteze si sa modernizeze toate operatiunile, dezvoltand un sortiment de reduceri flexibil si ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficienta din punct de vedere al costurilor si automatizata, o infrastructura de click & collect automatizata si eficienta, precum si solutii de plata cu costuri reduse.

Automatizarea, robotica si analiza datelor vor juca un rol esential in transformarea profitabilitatii cumparaturilor online de produse alimentare.

Desi camioanele care se conduc singure si utilizarea pe scara larga a dronelor de livrare raman o perspectiva indepartata, exista multe lucruri pe care managerii le pot face astazi pentru a creste vanzarile, a imbunatati eficienta operationala si a reduce costurile.

Evolutiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o crestere a numarului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare si o crestere a cotei de piata, facilitand operatiunile profitabile”, noteaza compania de consultanta.

Analiza strategy& s-a bazat pe raspunsurile a 57 de companii si experti din industria alimentara, cu sediul in principal in Germania, Franta, Marea Britanie, Turcia, Olanda, Spania, Elvetia, Austria si Belgia.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE