Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) va lansa pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, in cadrul celui mai mare targ pentru agricultura din tara – INDAGRA 2017, Campania de informare si promovare a consumului de carne de oaie denumita “Alege Oaia!”.
In demersul sau, MADR va avea sprijinul tuturor crescatorilor de ovine din Romania, care doresc, prin intermediul acestei campanii, sa determine consumatorii sa manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie si preparatele din carne de oaie.
De asemenea, s-au alaturat campaniei si reprezentanti din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sanatatii si ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Directiei Generale de Politici in Industrie Alimentara in cadrul caruia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse.
Astfel, prin aceasta campanie se urmareste valorificarea productiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, cresterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea fortei de munca in sectorul de prelucrare a carnii si a produselor din carne de oaie, dar si pastrarea traditiilor privind preparatele culinare din aceasta specie, in special in zonele montane.
Campania de informare si promovare “Alege Oaia!” se va desfasura la nivel national pe o durata de trei luni si are ca principal scop incurajarea consumului de carne si produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
In cadrul targului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului si vor oferi gratuit, spre degustare, tocanita si pastrama, gatite chiar la fata locului dupa retete traditionale, pentru a convinge cat mai multi vizitatori sa incerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a carnii de oaie si a produselor din carne de oaie, cat si de dezvoltare a unei culturi culinare in ceea ce priveste consumul de carne de oaie. Totodata, se doreste sprijinirea crescatorilor autohtoni de ovine si infiintarea unei piete de Gross care va constitui un intermediar intre crescatorii de ovine si canalele de comercializare (retail si magazine de proximitate).
Mai multe informatii despre campania “Alege Oaia!” veti putea gasi pe pagina de Facebook special creata, dar si in cadul caravanei care va fi prezenta in mai multe locatii: in Piata Obor intre 4 si 5 noiembrie si in cadrul Targului de Turism al Romaniei intre 18 si 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi gasit pe pagina de promovare a campaniei.