Producătorii români din sectorul agroalimentar se plâng de lipsa fondurilor pentru promovare.

Recent, directorul executiv al Asociației Române a Cărnii, Ștefan Pădure, i-a cerut ministrului Agriculturii, Daniel Constantin, să găsească o soluție prin care o parte din fondurile de care dispune Ministerul Economiei pentru programele de promovare internațională, prin care se alocă bani în vederea participării producătorilor români la târguri și expoziții organizate peste hotare, să poată fi utilizate și de MADR, pentru operatorii din sector.

Mai mult decât atât, Ștefan Pădure i-a recomandat ministrului Agriculturii, Daniel Constantin, ca, în discuțiile cu Comisia Europeană privind noul program Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020, să ridice problema unui eventual transfer de fonduri din suma alocată pentru finanțarea Fondului Mutual Agricol către promovarea fermierilor și a procesatorilor, mai ales că înființarea și funcționarea Fondului Mutual Agricol pare să fi intrat pe linie moartă, după ce ProAgro, singura entitate interesată să pună bazele unui asemenea fond, s-a retras din cursă, ca urmare a modificării legislației specifice de către MADR.

Participarea la târguri și expoziții internaționale reprezintă o poartă de intrare pe noi piețe pentru producători, mai ales pentru cei mici, care nu au bani să își facă reclamă. Pentru cei peste 30 de producători care au ajuns la Expoziția internațională „Săptămâna Verde” (Grune Woche) de la Berlin din 2015, evenimentul ar putea constitui punctul de plecare pentru încheierea unor contracte cu importatori europeni, având în vedere că Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) și Ambasada României la Berlin vor organiza o întâlnire cu reprezentanții unui important lanț de hypermarketuri din Germania în vederea facilitării contactului cu asociațiile, producătorii și companiile din domeniul agricol din România interesate de a pătrunde pe piața germană.

De asemenea, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, și secretarul de stat Daniel Dumitru Botănoiu vor participa la deschiderea oficială a celei de a 80-a ediții a Expoziției internaționale „Săptămâna Verde” (Grune Woche), precum și la întâlniri la nivel înalt organizate cu această ocazie.

La ediția din anul 2015 a Expoziției internaționale „Săptămâna Verde” (Grune Woche), care va avea loc la Berlin, Germania, în perioada 16 – 25 ianuarie 2015, România va dispune de un spațiu de prezentare al potențialului sectorului agricol românesc printr-o gamă largă de produse, pe o suprafață de 327 metri pătrați. Între produsele ce vor fi expuse amintim brânzeturi, produse procesate din carne, vinuri, palincă, uleiuri, gemuri, zacuscă, produse de patiserie, toate împletite cu tradiții și obiceiuri românești.

Anul acesta, la expoziție vor fi prezenți Distileria Voica, Lactostar Distribution, Chișe Florian, Radu Răzvan Iulian, Prodafum, Rosesabrini, Lactate Brădet, Toto SRL, Sonimpex Topoloveni, Stauder Iozsef Gyula și Zimbria.

În cadrul Expoziției internaționale „Săptămâna Verde” se va organiza Summit-ul miniștrilor agriculturii, întrunire ajunsă la a șaptea ediție, precum și alte manifestări ce vor avea loc cu această ocazie. Tema din acest an a Summit-ului este „Creșterea cererii pentru alimente, materii prime și energie: oportunități pentru agricultură, provocări pentru securitatea alimentară” și propune identificarea unor soluții care să răspundă corespunzător noilor provocări rezultate din creșterea semnificativă a populației, iar promovarea unei agriculturi durabile și utilizarea eficientă a resurselor reprezintă o alternativă în acest sens.

Miniștrii Agriculturii prezenți în acest an la Berlin vor avea un schimb de opinii privind măsurile ce ar trebui întreprinse pentru ca potențialul agricol să fie pe deplin exploatat având în vedere scăderea progresivă a resurselor naturale, impactul negativ al schimbărilor climatice, dezastrele naturale extreme, pierderea diversității biologice și genetice precum și a fertilității solului.

Share on Facebook