Traderii s-au angajat în „războiul depozitelor” în Rusia, pentru a-și reduce costurile operaționale și a maximiza profiturile.
Agricultura inteligentă. Capacitatea de stocare a cerealelor din porturile Rusiei se ridică la 30 milioane de tone pe an. Președintele Vladimir Putin a declarat că dorește să crească această capacitate la 40 de milioane de tone până în 2020. Anunțul făcut de președintele rus i-a făcut pe marii traderi să demareze procedurile de achiziție de terminale portuare pentru a-și maximiza profiturile, potrivit Reuters.
Agricultura inteligentă. Traderii locali, care au putere financiară mai mică se tem că vor înregistra pierderi, după ce marii comercianți vor controla depozitele portuare. Rusia s-a impus ca unul dintre marii exportatori mondiali de grâu, dar nu s-au făcut investiții pe măsură în dezvoltarea infrastructurii portuare.
Agricultura inteligentă. Proprietarii de terminale din porturi nu se află într-o competiție în adevăratul sens al cuvântului, astfel că și costurile generate de încărcatul și descărcatul cerealelor în porturi au crescut foarte mult în ultimii ani. Ca să facă față acestor creșteri de costuri traderi ca Glencore sau Cargill au cumpărat acțiuni la firmele care dețin unele dintre cele mai mari terminale portuare la Marea Neagră. Aceste porturi deservesc unii dintre cei mai importanți importatori din Africa de Nord și Orientul Mijlociu.
Agricultura inteligentă. Aceste modificări în structurile acționariatelor arată deschiderea autorităților ruse față de investitorii care vor să dezvolte capacitățile portuare de stocare, în vreme ce porturile vor rămâne în proprietatea statului. Glencore a demarat investițiile încă din 2012, la Taman, în vreme ce Cargill s-a orientat către Novorossiysk, în decembrie 2013. Trei terminale din Novorossiysk au acoperit 27% din exporturile realizate de Rusia în perioada iulie-noiembrie 2013.