Din 2012 China a devenit pentru România prima destinație externă la export, devansând Germania. În condițiile în care China este cea mai mare piață de consum din lume, mai este loc de creștere la capitolul exporturi.

Cu ocazia Forumului Economic și Social „China – Europa Centrală și de Est”, a fost organizată o expoziție de vinuri româneșt, care a fost vizitată de delegația chineză condusă de premierul de la Beijing. Producătorii care au prezentat vinuri în cadrul expoziției sunt: Alcovin, Averești, Budureasa, Casa de Vinuri Cotnari, Casa de Vinuri Huși, Cramele Halewood, Domeniile Ostrov, Domeniile Săhăteni, Lacerta Winery, M1. Crama Atelier, Murfatlar România, Tohani, Vinarte, Vinexport Trade Mark, Winero.

Interesul crescut al Chinei din ultimii ani pentru vinurile românești a fost subliniat și cu ocazia acestui Forum economic și comercial, România având astăzi posibilitatea de a oferi poporului chinez vinuri de o calitate deosebită, produse la cele mai înalte standarde certificate European.

„O țintă strategică a vinurilor românești este piața asiatică și aici este vorba în primul rând de piața chineză unde consumul de vin a crescut cu o rată de circa 15%/an în perioada 2006-2011, ponderea de vin roșu fiind de peste 80% . China este astăzi a cincea piață a lumii ca volum, ajungându-se la 17,8 mii milioane de hectolitri, iar valoarea pieței este de peste 1 miliard de dolari și se preconizează că va ajunge principala piata mondială în anul 2016. China are o suprafață cultivată cu viță de vie de 570 mii de hectare și aproximativ 90% din vin este asigurat din producția internă”, spune Ovidiu Gheorghe, președintele Patronatului Viei și Vinului din România.

Vinul este un produs de tradiție, istorie și cultură, cu rol important nu numai în portofoliul agriculturii, ci și în cel al turismului și gastronomiei, a adăugat acesta. În societatea modernă există o preocupare din ce în ce mai mare pentru o alimentație echilibrată și pentru un consum moderat și înțelept de băuturi alcoolice. Consumul de vin a crescut constant în toate țările mari dar fără tradiție în producerea vinului, cum sunt Statele Unite, Marea Britanie sau țările scandinave. Consumatorii au renunțat la băuturile spirtoase în favoarea vinului.

România are o tradiție în producerea vinului atestată documentar de peste 2000 de ani. În ultimii 15 ani sectorul viti-vinicol s-a consolidat prin investiții și sprijin financiar al statului român și al Uniunii Europene, începând cu 2007, în viticultură, vinificație și marketing. Acest progres a asigurat o creștere a consumului intern de vin îmbuteliat, au apărut numeroase vinuri de calitate, iar exportul recâștigă piețele externe tradiționale.

 

Share on Facebook