In sedinta de Guvern din 31 octombrie 2018 a fost adoptata completarea Ordonantei Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participarii Romaniei la ”Programul pentru scoli” al Uniunii Europene. Scopul aprobarii prezentului act normativ este de a  reglementa modul de asigurare a sursei financiare bugetare in cazul aplicarii programului la nivel local (comune, orase si municipii).

De la intrarea in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 13/2017, autoritatile responsabile pentru implementarea programului au fost consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti.

Ulterior adoptarii Legii nr. 55/2018 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participarii Romaniei la Programul pentru scoli al Uniunii Europene, exista posibilitatea legala ca si consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor sa organizeze si sa deruleze procedurile de atribuire a contractelor pentru achizitia produselor aferente programului.

Prin urmare, s-a impus necesitatea completarii Ordonantei Guvernului nr. 13/2017 cu prevederi clare privind repartizarea sumelor de la nivel judetean la nivel local, intrucat consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor sunt in prezent in imposibilitatea derularii programului in scolile de pe raza lor teritoriala.