Campania „Alege oaia!”, promovata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a fost cooptata in cadrul Cooperativei agricole „Tara Mea”, un parteneriat ce are la baza inchiderea lantului de vanzare si stabilirea si respectarea unui circuit bine determinat, au anuntat reprezentantii asociatiei, intr-un comunicat de presa.

„Pornind de la ideea campaniei nationale de informare si promovare a consumului de carne de oaie ‘Alege Oaia!’, promovat de Ministerul Agriculturii, cooperativa ‘Ţara Mea’ a venit in sprijinul crescatorilor de ovine cu propunerea unui parteneriat care sa duca acest proiect la un alt nivel. Prezentata profesionist in rafturi, ridicata la rang de industrie si optimizata pe piese in detrimentul bucatilor mari, oaia poate fi, asa cum bine a intuit ministrul Petre Daea, un business de succes pentru agricultura romaneasca. Prin aceasta asociere, daca vor intelege sa lucreze organizat si impreuna, ca intr-o singura industrie, crescatorii de ovine nu vor mai fi nevoiti sa exporte, avand acces la piata de desfacere autohtona, la consiliere de specialitate, la abatoare si ambalare de capacitate mare si, nu in ultimul rand, la un pret corect pentru produs”, se mentioneaza in comunicatul Cooperativei „Tara Mea”.

Potrivit sursei citate, parteneriatul dintre crescatorii de ovine si Tara Mea are la baza inchiderea lantului de vanzare si stabilirea si respectarea unui circuit bine determinat: crescatorii vand oaia vie, abatorul o taie, apoi se transeaza si se ambaleaza, iar Cooperativa „Tara Mea” se va asigura ca fermierii primesc pretul corect, ca promoveaza corect programul si ca in rafturi va ajunge carne de cea mai buna calitate.

„Acest gen de colaborare nationala va reusi sa pastreze produsele de cea mai buna calitate in tara, pentru consumatorii romani, pe rafturile marilor lanturi de magazine si in acelasi timp va asigura nu numai supravietuirea, dar si bunastarea crescatorilor de ovine. Vrem sa atragem familii tinere catre acest gen de activitate, sa duca un trai frumos in jurul acestei meserii”, sustine Petre Daea, ministrul Agriculturii.

La randul sau, presedintele „Tara Mea”, Florin Burculescu, a subliniat ca pentru a vinde „trebuie sa invatam sa vedem de sus lucrurile (…) sa intelegem consumatorul, raftul, produsul si apoi nevoile fiecaruia din lant (…) sa lucram constant, sustinut, cu preturi decente, avantajoase pentru toate partile implicate”.

Ministerul Agriculturii a facilitat intalnirea dintre crescatorii de ovine si reprezentantii Cooperativa ”Tara Mea”, iar in urma discutiilor majoritatea asociatiilor de crescatori de ovine si-a manifestat dorinta de a pune cat mai repede in aplicare proiectul.

Cooperativa agricola „Ţara mea” activeaza, in prezent, cu aproximativ 350 de fermieri cu activitati de la cultivarea legumelor, la procesarea lactatelor si a carnii de porc si pasare. Scopul Cooperativei este, pe de o parte, sa creasca productia si consumul de produse romanesti, autohtone si sanatoase, cu o calitate net superioara celor din import, si pe de alta parte, sa sustina o crestere economica sanatoasa atat pentru producatorii romani, cat si pentru economia tarii.