Chiar dacă în România consumul de carne de curcan este la un nivel redus, în alte state, mai ales în cele cu un nivel de trai ridicat, producătorii obțin profituri frumoase.

Încurajat de cererea în creștere de carne de curcan, fermierul giurgiuvean Ștefan Muscă s-a gândit să investească în 3.000 de capete de curcani de carne. Cum pe piața internă, numărul furnizorilor este destul de redus, iar prețurile ridicate, crescătorul s-a orientat către Ungaria.

„Voi achiziționa 3.000 de curcani de carne, pe care îi voi crește în regim ecologic, iar apoi vor merge la export, în Dubai, pentru că la noi nu există piață de desfacere”, a declarat Ștefan Muscă pentru stiriagricole.ro.

Curcanii din Ungaria vor ajunge în ferma crescătorului din Giurgiu, alături de 150 de capete de grăsuni. În prezent, Ștefan Muscă deține și 90 de bovine, din care 65 pe lapte.

Carnea de curcan – beneficii asupra organismului

Că este sănătoasă, are puţine calorii, o găsim ca şi recomandare în mai toate dietele, este potrivită în alimentaţia persoanelor cu probleme de sănătate şi este în acelaşi timp recomandată şi în alimentaţia copiillor după primele luni de viaţă. Consumată în cantităţi obişnuite şi preparată corespunzător, carnea are numeroase beneficii asupra organismului, susţine Alina Ganea, nutriţionist şi dietetician Natur House.

Carnea de curcan este săracă în grăsimi, 100 g de carne conţinând aproximativ 160 calorii, bogată în vitaminele B6, B12, niacină, riboflavină şi seleniu, precum şi în minerale esenţiale organismului fier,  zinc, seleniu şi fosfor. 100 g de carne de curcan conţin aproximativ 32 g de proteine, fapt ce o transformă într-o sursă bună de aminoacizi esenţiali.

Doar o singură porţie de carne de curcan furnizează organismului 65% din aportul zilnic recomandat de proteine. Consumul cărnii de curcan ajută la reducerea colesterolului,carnea slabă, fără piele, gatită la cuptor, având cea mai redusă cantitate de grăsimi saturate sau colesterol dintre toate tipurile de carne. Consumul de carne de curcan joacă un rol vital în combaterea insomniei şi instalarea unei stări propice de somn şi relaxare. Consumul regulat de carne ajută la menţinerea sistemului imunitar. 

Consumul cărnii de curcan. Cum gătim corect curcanul? 

Pentru a profita de beneficiile cărnii trebuie să luăm în considerare şi modul de preparare al acesteia, susţine Alina Ganea, nutriţionist şi dietetician Natur House. Primul pas este să îndepărtăm pielea curcanului deoarece conţine numai grăsime. Fiecare mod de gătire al cărnii are avantaje şi dezavantaje dar pentru o preparare sănătoasă trebuie să ţinem cont de câteva aspecte.

Dacă sunteţi interesaţi denumărul caloriilorpe care le consumăm, trebuie să ştim că partea cea mai puţin calorică a cărnii de curcan este pieptul, gătit la grătar. Pulpele fiind mai bogate în calorii, este recomandat să fie gătite după ce îndepărtaţi pielea sau să nu consumaţi pielea chiar dacă aţi gătit pulpele cu tot cu ea. Carnea de curcan, fără piele, are aproximativ 120 calorii/100 g.

Curcanul gătit pe grătar formează o crustă la exterior care captează grăsimile naturale, apa şi sărurile minerale ale cărnii din interior. Cu cât carnea este tăiată mai subţire, cu atât va cădea mai puţină grăsime pe grătarul încins. Prepararea la cuptor este o metodă foarte bună de pregătire a curcanului, carnea fiind fragedă şi gustoasă. Pentru prepararea supelor sau ciorbelor din carne de curcan este indicată fierberea. Indiferent de metoda de preparare pe care o alegem trebuie să avem în vedere că aceasta trebuie gătită foarte bine.

 

Share on Facebook