Unul dintre cele mai apreciate produse alimentare romanesti, uleiul de nuca presat la rece „Luna Solai”, realizat de producatorul clujean Taf Presoil SRL, a obtinut de curand premiul „Superior Taste Award”, in cadrul concursului organizat de Institutul International de Gust si Calitate de la Bruxelles (ITQI).

La editia din acest an, Romania a fost reprezentata de 11 produse, toate premiate cu 2 sau 3 stele de Aur din maximum 3, respectiv Luna Solai cu uleiul de nuca obtinut prin presare la rece cu 2 stele, Puiul Fericit de la Agricola cu 2 stele, AUR’A de la Natural Gold Water cu 3 stele, Bergenbier ALE cu 2 stele, Pâinea lui Manole cu 2 stele, Wembley Dry Gin cu 3 stele, pateul de pastrav afumat Trutta Dux cu 2 stele, Salamul de Sibiu Agricola cu 2 stele, Elixir – ulei de rapita presat la rece si ulei de soia de prima presa de la Dachim cu 2 stele fiecare.

In cadrul concursului organizat de Institutul International de Gust si Calitate de la Bruxelles (ITQI) au participat in acest an nu mai putin de 1.360 de produse, originare din toata lumea.

Felicia Tulai, Brand Manager Luna Solai, a renuntat la o cariera de succes intr-o multinationala si s-a decis sa revina in zonele natale, unde a dezvoltat afacerea parintilor. In prezent, Luna Solai este unul dintre cele mai iubite branduri din Transilvania, bucurandu-se inclusiv de calitatea de Furnizor al Casei Regale a Romaniei pentru uleiurile presate la rece.

„Este o mare bucurie pentru noi sa primim o confirmare internationala din partea specialistilor, pentru ceea ce noi stiam deja si ceea ce si voi ne-ati confirmat pana acum: Luna Solai este un brand de calitate superioara. Recunoasterea este cu atat mai importanta si emotionanta pentru noi cu cat Luna Solai a luat nastere si continua sa se dezvolte intr-un cadru de familie in care pasiunea, respectul fata de produs si consumatorul sunt cele mai importante lucruri. Calitatea produselor noastre este in intregime meritul parintilor mei. Experienta lor, munca lor, dedicarea lor se regaseste in fiecare sticla de ulei presat la rece pe care noi o producem”, a declarat Felicia Tulai, Brand Manager Luna Solai.

Premiul Superior Taste Award‬ este o recunoastere internationala unica care se bazeaza pe testarea in orb (fara a se cunoste identitatea produsului – denumire, producator, eticheta etc.), efectuata de catre bucatari si somelieri, experti in gust calitate, cu stele Michelin si leaderi de opinie din 15 state. Produsele sunt evaluate din punct de vedere olfactiv, vizual, precum si din punct de vedere al gustului si al texturii.

Similar cu celebrul ghid Michelin in gastronomie, ITQI nu organizeaza un concurs, ci o recunostere de produse pe baza meritelor proprii. Numai produselor care au primit o nota mai mare de 70% primesc distinctia „Superior Taste Award” cu una, doua sau trei stele de aur.

Felicia Tulai considera ca in prezent micii producatori au parte de putine oportunitati de promovarea, tendinta fiind de a incuraja marii producatori.

“Nu pot spune ca exista o directie in a sustine micul producator. Tendinta este de a merge pe marii producatori si a-i promova pe acestia. Chiar si asa insa, exista un model de buna practica in judetul nostru, care se intituleaza Produs de Cluj. Vorbim de o asociatie care
functioneaza pe langa Consiliul Judetean, este finantata de acesta si are ca scop promovarea produselor provenite de la micii producatori. Anual se organizeaza un numar de 9-10 targuri, in cele mai importante orase din tara, iar micii producatori au sansa de a-si promova produsele. Si pentru noi acest targ a reprezentat o rampa de lansare. Nu e suficient sa faci un produs de calitate, trebuie sa ai si posibilitatea sa il valorifici. Cred ca un asemenea model de asociatie ar trebui multiplicat la nivel national”, a declarat, pentru StiriAgricole.ro, Feliciei Tulai.

Povestea uleiurilor presate la rece a inceput din 1998, atunci cand parintii Feliciei Tulai au decis sa obtina un produs cu o valoare adaugata, in contextul unor culturi insemnate de floarea soarelui din comuna clujeana Luna.

„In 2011, mi-am propus sa incerc sa dau valoare muncii parintilor mei, sa fac cunoscut uleiul de floarea soarelui pe care ei il faceau si care devenise foarte apreciat de cei care le treceau poarta. Acesta a fost momentul in care am decis sa ma intorc acasa de la Bucuresti si sa raspund unei noi provocari: aceea de a implini un vis: visul parintilor de a realiza ceva cu continuitate intre generatii si de a crea un brand al uleiurilor pe care ei le faceau deja. O nebunie ar spune unii, o doza mare de curaj, altii, eu spun o mare provocare. Provocarea era foarte mare pentru ca experienta mea in acest domeniu era cu totul inexistenta, o provocare careia incerc sa-i fac fata zi de zi”, a mai declarat Felicia Tulai, Brand Manager Luna Solai.

Compania Luna Solai mai detine in palmares o distinctie „Superior Taste Award”, obtinuta anul trecut pentru uleiul din seminte de dovleac presat la rece. Gama de produse a producatorului clujean contine uleiuri presate la rece din floarea soarelui, dovleac, in, nuca, rapita si canepa, acestea putand fi gasite in magazinele cu profil naturist, insa si la diverse targuri de profil din tara si din strainatate. Pe langa acest lucru, uleiurile presate la rece Luna Solai sunt exportate si in Marea Britanie.

Share on Facebook