Meniu

UE: fonduri europene de 200 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Comisia Europeana a anuntat ca activitatea de promovare a produselor agro-alimentare atat in interiorul cat si in afara UE se va bucura de o finantare de 200,9 milioane de euro, relateaza Agerpres.

„Reputatia Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din intamplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastra de promovare, care beneficiaza de un buget majorat, ii sprijina pe producatorii din UE sa isi faca cunoscute produsele atat in interiorul cat si in afara UE”, a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan.

Mai mult de jumatate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe pietele din afara UE cu un potential mare de crestere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic si SUA. Printre sectoarele eligibile se numara lactatele si branzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de masline si vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma sa creasca competitivitatea si consumul de produse agro-alimentare din UE, sa le majoreze vizibilitatea si cota de piata in tarile tinta.

Alte sume alocate catre agricultura europeana

Tot pentru anul 2020 a fost alocata si o suma de 100 de milioane de euro pentru programe simple, in timp ce 91,4 milioane de euro au fost directionati catre programe multiple.

Dupa publicarea apelului pentru trimiterea de propuneri pentru campaniile de promovare din 2020, organizatiile de producatori vor fi eligibile sa-si trimita propunerile si sa aplice pentru finantare.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE