Destinația de vacanță Germania se numără printre cele mai îndrăgite destinații turistice ale Europei și ocupă, în anul 2012, conform IPK International, locul întâi în topul destinațiilor turistice pentru cultură ale europenilor. Printre multitudinea de comori culturale se numără și cele 38 de monumente naturale și culturale recunoscute de UNESCO.

Dintre toate cele 50 de țări de la nivel mondial evaluate de Anholt-GFK Roper Netion Brands Index, Germania se află pe locul al cincilea în ceea ce privește cererea după domeniul ʺCulturăʺ. Sub motto-ul ʺPatrimoniul mondial UNESCO – turism durabil orientat spre cultură și naturăʺ, Organizația Germană pentru Turism (DZT) le dedică în Germania în anul 2014 siturilor patrimoniului mondial UNESCO un an tematic și pune astfel patrimoniul mondial UNESCO în centrul atenției a muncii de marketingului la nivel mondial.

Siturile patrimoniului mondial UNESCO, motorul turismul german în 2014

ʺSigla UNESCO nu este doar de o importanță deosebită pentru Destinația de vacanță Germania, ea reprezintă și o marcă de calitate importantă în turismul internaționalʺ, explică Petra Hedorfer, Președinte al Consiliului de Administrație a Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT). ʺÎmpreună cu partenerii noștri strategici, Deutsche UNESCO-Kommission e.V. și UNESCO-Welterbetsätten Deustchland e.V., vom întreprinde măsuri intensive de marketing pentru a crește la nivel internațional gradul de recunoaștere a siturilor patrimoniului mondial UNESCO din Germania și pentru a promova turismul cultural în Germaniaʺ, declară în continuare Petra Hedorfer.

Din totalul de 981 situri ale patrimoniului mondial recunoscute de UNESCO, peste jumătate se află în Europa, iar dintre acestea 38 în Germania. Datorită acestui fapt, Germania, alături de Franța, se află pe locul trei în Europa. Siturile patrimoniului mondial UNESCO se împart în șase categorii: Castele și fortărețe, care se regăsesc în patru orașe din Germania, Natură, grădini și peisaje (7 orașe), Ansambluri ale orașelor vechi (5 orașe), Cultură industrială (3 orașe), Biserici și mănăstiri (8 orașe) precum și alte situri ale patrimoniului mondial (11 orașe) din categoriile arhitectură, design și istoria culturilor.

Siturile protejate de UNESCO din Germania au deja o tradiție foarte veche. În anul 1978 a fost preluat în lista UNESCO primul monument cultural al Germaniei, Domul din Aachen. Al 38-lea și cel mai tânăr sit al patrimoniului mondial în Germania a fost numit în această vară parcul muntos Wilhemshöhe din Kassel.

În clasamentul internațional a 140 de națiuni, Destinația de vacanță Germania a fost evaluată de către Travel & Tourism Competitiveness Report a World Economic forum 2013 cu 6,3 puncte din șapte puncte posibile pentru resursele sale culturale. Conform monitorului de calitate, 41 procente din oaspeții străini s-au hotărât pentru Germania ca  destinație de vacanță datorită atracțiilor turistice. Majoritatea turiștilor dornici de cultură vin din SUA (22 procente) și Marea Britanie (17 procente). Pentru 34% din turiștii interesați de cultură, titlul ʺPatrimoniul mondial UNESCOʺ este suficient pentru a-și începe călătoria. Statutul de patrimoniu mondial se poate deci asocia cu o sigla unui standard de calitate internațional.

8 trasee turistice prin patrimoniului mondial UNESCO

În cadrul anului tematic ʺPatrimoniul mondial UNESCO – turism durabil orientat spre cultură și naturăʺ, DZT aduce siturile patrimoniului mondial UNESCO german, prin intermediul diferitelor campanii și acțiuni, în centrul atenției activităților internaționale de marketing și distribuție. În colaborare cu UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V., au fost pregătite 8 trasee turistice, de-a lungul cărora, turiștii străini pot trăi experiența patrimoniului mondial în Germania. Traseele diferite pornesc de la nord spre sud și fac legătura între diferitele situri ale patrimoniului mondial UNESCO precum și cu atracții turistice de top internaționale.

Alte activități legate de anul tematic

Mai multe informații referitoare la destinațiile turistice din Germania pot fi aflate pe pagina web www.germany.travel/unesco, unde DZT a încărcat informații în doisprezece limbi, pregătite în format digital, referitoare la siturile patrimoniului mondial UNESCO. O hartă interactivă îi sprijină pe cei interesați în planificarea traseului propriu.

Prin intermediul panoramelor de 360 de grade, fotografii și filmări video, DZT le oferă informații celor interesați despre locațiile patrimoniului mondial UNESCO. În pregătirea anului tematic, DZT va concepe o revistă referitoare la călătoriile cu scop cultural cu focusare pe UNESCO. Conținutul suplimentar va fi generat prin intermediul activităților social-media. De asemenea, DZT pregătește informații vaste în centrul său de presă, www.germany.travel/presse, organizează călătorii – highlight -de presă referitoare la tema amintită și integrează siturile patrimoniului mondial în toate acțiunile de marketing și PR la nivel mondial.

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privtat  cu sediul central în Frankfurt pe Main.  Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele  Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine  strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZTare 30 de reprezentanţe în diferite ţări

Share on Facebook