Federația Patronatelor din Turism și Servicii, sub președinția lui Dan Matei Agathon, încurajează demersul ministrului pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri Maria Grapini de a promova România folosind mitul Dracula, motivând că acesta reprezintă la această oră cea mai cunoscută legendă recunoscută la nivel internațional legată de țara noastră, se arată într-un comunicat remis de FPTS.
Universal Pictures tocmai a anunțat demararea filmărilor la o mare producție cinematografică “Dracula”, dar nu în România, ci în Irlanda de Nord. Dacă nu ne feream ani de zile de mitul legat de Vlad Țepeș și ni-l asumam public la nivel internațional, Hollywood-ul ar fi ales România ca loc de desfășurare a filmelor despre Dracula. Pentru că unii s-au simțit prea firoscoși să accepte să regulile marketingului, alte locații din lume au preluat din legenda lui Dracula și beneficiază acum de investiții imense și de reclama aferentă unor mari producții cinematografice. Dacă nu ne rușinam de Dracula, nu mai plăteam noi filmele – reclamă despre România, le plătea și le distribuia Hollywood-ul la nivel mondial, fiind realizate de marile case de producție din Statele Unite, care, în plus, ar fi investit în România pentru a avea dreptul să le filmeze în țara noastră.
Măcar de acum înainte, România ar trebui să valorifice fără timiditate și falsă pudoare legenda lui Dracula care beneficiază deja de notorietate gratuită la nivel global. Orice întârziere în acest sens diminuează importanța pe care România o poate avea în industria mondială a acestui mit, lăsând loc liber altor țări să folosească oportunitatea comercială, turistică și de imagine a legendei.
[slideshow post_id=781]