România a înregistrat în 2012 peste 525.000 de călătorii în Germania, conform informațiilor DZT și a World Travel Monitor de la IPK International. Acest lucru reprezintă o creștere de 11,0 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Destinația de vacanță Germania ocupă astfel locul al doilea în ceea ce privește cele mai iubite destinații de vacanță străine ale turiștilor din România.

Mai mult de o treime din călătoriile turiștilor români în Germania sunt vacanțe. Din aceștia, 40% se încadrează în segmentul călătoriilor în orașe și călătorii pentru evenimente speciale. 41 de procente din sejururi sunt călătorii în interes de afaceri.

Cu 30,2% din totalul înnoptărilor, Bayern reprezintă landul federal cel mai vizitat de turiștii români, fiind urmat de Baden-Württemberg (19,7 procente) și Nordrhein-Westfalen (12,5 procente). Per total, 93 de procente din călătoriile turiștilor români în Germania sunt sejururi mai lungi (peste patru zile).

În medie, au cheltuit pentru o călătorie 658 euro. Volumul cifrei de afaceri total a călătoriilor în Germania a turiștilor din România se ridică pentru anul 2012 la peste 300 milioane de euro.

Pentru primele șase luni ale anului 2013,  Institutul Federal de Statistică din Germania a raportat 30,9 milioane de înnoptări ale turiștilor străini. Acest lucru reprezintă o creștere de 3 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.

ʺSperăm ca și în continuare, pentru 2013, cifrele să se dezvolte pozitiv și ne așteptăm la un plus de două până la trei procente pentru incoming-ul Germaniei. La o dezvoltare dinamică pe cele mai importante piețe sursă, tindem să atingem până în 2020 pragul de 80 de milioane de înnoptări ale turiștilor din străinătateʺ, declară Petra Hedorfer, președinte al Consiliului de Administrație a Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT).

Conform Institutului Federal de Statistică din Germania, în 2012 s-au înregistrat peste 68,8 milioane de înnoptări ale străinilor în unități de cazare cu zece sau mai multe paturi, această cifră reprezentând un plus de 8,1 procente comparativ cu anul trecut. Mai mult de 52 de milioane de înnoptări s-au numărat din rândul turiștilor din Europa.

Din România, Institutul Federal de Statistică a numărat în anul 2012 în total peste 557.000 de înnoptări în unități de cazare cu zece sau mai multe paturi, această cifră reprezentând o creștere de peste 20 de procente față de anul 2011. Și prima jumătate a anului 2013 s-a dezvoltat pozitiv: în perioada ianuarie – iunie 2013 s-au înregistrat cca. 285.000 de înnoptări ale turiștilor români în Germania, adică 12% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Țările din sud-estul Europei reprezintă piețe de creștere importante pentru turismul Germaniei. ʺÎn 2012 am putut înregistra peste 1,9 milioane de călătorii în Germania din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Serbiaʺ, conform declarațiilor Petrei Hedorfer. ʺLa o creștere medie de circa trei procente pe an, volumul vizitelor în Germania pe de aceste piețe sursă va ajunge la mai mult de două milioane de călătorii până în anul 2020ʺ.

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privtat  cu sediul central în Frankfurt pe Main.  Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele  Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine  strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania.În acest scop, DZTare 30 de reprezentanţe în diferite ţări.

Share on Facebook