Printr-un proiect finantat cu fonduri europene nerambursabile, o antreprenoare a reusit sa isi dezvolte afacerea cu produse traditionale.

Proiectul, denumit sugestiv „Brutaria din Přílepy”, a fost finantat prin Axa 3, Masura 312 – „Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de microintreprinderi”, potrivit datelor publicate de Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala. Beneficiara, Tereza Štěrbová din Přílepy, Cehia, a implementat acest proiect derulat cu fonduri europene nerambursabile in regiunea de dezvoltare Zlinsky, in perioada 5 martie 2010 – 17 februarie 2011.

Bugetul total a fost de 323.406 euro, din care finantarea nerambursabila a fost de 164.580 de euro, iar cofinantarea (contributia beneficiarului) s-a ridicat la 158.826 de euro.

Utilizarea de retete traditionale si materie prima de calitate s-a dovedit o alegere de succes pentru o noua brutarie din satul Přílepy, Cehia. Afacerea a dus la crearea de locuri de munca si a devenit un loc de intalnire si de petrecere a timpului liber pentru localnici. Cresterea cererii din partea consumatorilor pentru produse proaspete de patiserie a fost unul dintre motivele pentru care beneficiara a considerat oportuna ideea de a deschide o brutarie traditionala prin renovarea unei cafenele abandonate.

Scopul urmarit de proprietara a fost sa realizeze produse de calitate folosind materii prime de la fermierii din zona si folosirea acestora in retete traditionale. In ciuda faptului ca la nivel local sunt multe brutarii si  concurenta este mare, unitatea deschisa de Tereza Štěrbová a devenit repede cunoscuta pe piata.

Vechea cafenea a fost renovata, au fost amenajate un spatiu de lucru dotat cu echipamente si utilaje moderne, o zona de depozitare, birouri si grup sanitar.

Proprietara a selectat mai multe retete traditionale din regiune si a contactat fermierii din zona pentru aprovizionarea brutariei cu materii prime proaspete si de calitate. Dupa primul an de activitate, localul a primit premiul „HannaRegional-Product” pentru cele mai bune produse de panificatie si patiserie de la nivel regional.

Pentru realizarea produselor se folosesc doar materii prime de calitate a caror provenienta poate fi demonstrata si certificata. In zona au fost create locuri de munca, iar pe viitor, exista posibilitatea sa creasca numarul localnicilor angajati in brutarie.

Tereza Štěrbová spune ca originalitatea si calitatea produselor de panificatie au fost principalele argumente ale succesului inregistrat de brutarie. Redescoperirea gusturilor traditionale si colaborarea directa cu fermierii locali pentru achizitionarea materiei prime au ajutat la crearea si mentinerea unei reputatii excelente.

Prin utilizarea produselor certificate se respecta atat traditiile locale, cat si mediul inconjurator.

Share on Facebook