Seful MADR: cati bani pot primi crescatorii de oi pentru kilogramul de lana vanduta

Facebook
Twitter

Conform ministrului Agriculturii, Petre Daea, consumul de carne de oaie a crescut cu 104% dupa Campania ,,Alege Oaia”, relateaza Agerpres.

Ministrul a profitat de vizita la Slatina pentru a lauda succesul campaniei a carei initiator este si s-a plimbat printre standurile unei piete din localitate pentru a discuta cu producatorii. Daea s-a declarat multumit de ce a vazut, insa a spus ca ,,sunt multe lucruri de rezolvat’’.

Seful MADR: programul ,,Alege Oaia’’ a inceput in judetul Olt.

,,A crescut consumul (de carne de oaie n.r.). 104% cresterea consumului de carne de oaie in Romania si cresterea interesului pentru a valorifica toate produsele de la oaie. A se vedea programul ‘Lana’. Pana in anul 2017, 70% din cantitatea de lana a tarii fie ca era abandonata, fie ca i se dadea foc. (…) Guvernul a aprobat bani seriosi pentru sustinerea acestui program, acum in tara sunt 28 de centre de colectare a lanii. Pana la aceasta data s-au luat peste 6.000 de tone de lana, iar din aceasta cantitate peste 5.000 de tone s-au livrat la export”, a aratat Petre Daea.

Este necesara infiintarea de linii de prelucrare a lanii pentru a creste pretul produsului

Daea a mai spus ca vanzarea lanii la export nu este o solutie optima insa a admis ca aceasta este singura modalitate de valorificare a produsului.

,,Nu e bine sa o livram la export, dar nu avem solutie la aceasta data, pentru ca preturile sunt mici. Motiv pentru care, in paralel cu acest proces de colectare a lanii in depozite si valorificarea ei, facem linii de prelucrare privind pregatirea, spalarea lanii, in asa fel incat pretul sa creasca. Acum pretul la lana la Turcana este undeva in jur de doi lei si chiar mai putin, functie de calitate, la merinos ajunge la patru lei pe kilogram.

Seful MADR a precizat ca principalul mod de a creste pretul de vanzare este prin dezvoltarea unor linii de prelucrare si spalare a lanii, care sa asigure o valorificare superioara a produsului.

Evenimentul de la Slatina – caravana nationala de informare si promovare „Alege oaia!” – este organizat de Directia pentru Agricultura Judeteana Olt, in parteneriat cu Primaria Municipiului Slatina, Consiliul Judetean Olt, Asociatia „Tara Lovistei” si Asociatia Crescatorilor de Animale „Slatioara”.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE