Desi oficialii si reprezentantii de marca ai sectorului agricol romanesc se plang ca Romania nu exporta suficiente produse procesate, tara noasta continua sa piarda pe banda rulanta oportunitati de promovare in tarile terte.

De curand, Comisarul European pentru Agricultura, Phil Hogan, a organizat o vizita oficiala in Columbia si Mexic, alaturi de o delegatie formata din numerosi oameni de afaceri europeni. Scopul: promovarea produselor agro-alimentare din Europa. Din pacate, niciun reprezentant din Romania nu a fost prezent.

Peste 35 de companii sau asociatii din domeniul agro-alimentar, din tari precum Germania, Spania, Polonia, Marea Britanie, Italia, Belgia, Danemarca, au luat parte, in perioada 7-12 februarie, in cadrul vizitei oficiale realizate de Phil Hogan in cele doua tari sud-americane. Chiar si tara noastra vecina, Bulgaria, a fost prezenta in delegatia lui Phil Hogan cu o serie de reprezentanti din sectoarele carnii si a produselor lactate.

Sectoarele agro-alimentare promovate au acoperit o plaja larga, de la produsele din carne de porc, mezeluri, fructe, legume, pana la whiskey si ciocolata.

Iata ce declara Comisarul European pentru Agricultura, Phil Hogan, inainte efectuarii celor doua vizite: „Ma astept ca aceste vizite oficiale sa fie valoroase in ceea ce priveste oportunitatile. Pietele columbiene si mexicane sunt infloritoare si pot constitui un prilej foarte bun pentru a primi o serie de produse europene precum lactatele, carnea de porc, fructele, legumele, bauturile spirtoase, cat si vinurile. Imi doresc sa dezvoltam acordurile economice pe care deja le avem si sa transmitem semnalul ca Europa este deschisa pentru afaceri, in special in sectorul agro-alimentar”.

Iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Guvernul Mexicului si Comisia Europeana au inceput saptamana aceasta negocierile pentru un acord bilateral privind comertul cu produse organice, potrivit unui comunicat publicat miercuri de CE. „Apreciez foarte mult debutul acestor negocieri cu Mexicul, in vederea incheierii unui acord privind comertul cu produse organice. Sectorul ecologic european continua sa fie unul dintre cele mai dinamice sectoare agro-alimentare”, a declarat Phil Hogan.

Cu toate acestea, Romania ar mai putea avea totusi o sansa, avand in vedere ca de curand au fost deschise sesiunile de depuneri a proiectelor care au ca scop promovarea produselor agroalimentare europene. Finantarea din partea Uniunii Europene este nerambursabila si urmareste cresterea sumelor alocate, pana la 200 de milioane de euro in 2019. „Enjoy, it’s from Europe”, noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana, ii va ajuta pe jucatorii din sectorul agricol sa intre sau sa-si consolideze pozitia pe pietele internationale si de asemenea ii va ajuta pe consumatorii europeni sa fie mai constienti de eforturile facute de fermierii europeni.

Urmatoarele vizite oficiale pe care Comisarul European pentru Agricultura, Phil Hogan, urmeaza sa le realizeze vor fi in China si Japonia, in aprilie 2016, apoi in Vietnam si Indonezia, in a doua jumatate a acestui an.

Companii si asociatii care au luat parte in vizita oficiala din Columbia si Mexic:

  • 1. Belgia, reprezentanti ai Domeniului Ry d’argent, vin spumant
  • 2. Belgia, reprezentanti ai sectorului de carne
  • 3. Bulgaria, reprezentanti ai Uniunii industriei alimentare – carne, lactate-branzeturi din lapte
  • 4. Danemarca, Consiliul de Agricultura si Alimentatie
  • 5. Delegatie a CE pentru sectorul fructelor si legumelor
  • 6. Delegatie a CE pentru bauturile spirtoase
  • 7. Finlanda, reprezentanti ai sectorului de alimente pentru copii
  • 8. Franta, reprezentanti ai companiei Lactalis – sectorul lactatelor
  • 9. Franta, reprezenzati ai Centrului National CNIEL – sectorul lactatelor
  • 10. Germania, reprezentanti ai companiei Laktopol – produse lactate
  • 11. Germania, reprezentanti ai companiei Brand Qualitätsfleisch GmbH – carne de porc si vita
  • 12. Germania, reprezentanti ai companiei Westfleisch SCE, sectorul de carne
  • 13. Grecia, reprezentanti ai companiei P Pavlides SA – piersici conservate
  • 14. Irlanda, reprezenti Aurivo – sectorul lactatelor
  • 15. Italia, reprezentanti ai Aliantei cooperativelor – sectorul produselor lactate, carne de pasare, vinuri
  • 16. Italia, reprezentanti ai Asociatiei producatorilor de carne si mezeluri – Assica
  • 17. Polonia, reprezentanti ai companiei Lactima – branza topita
  • 18. Portugalia, reprezentanti ai Uniunii Crescatorilor de Porci
  • 19. Spania, reprezentanti ai companiei Anecoop – fructe si legume
  • 20. Spania, reprezentanti ai Federatiei spaniole pentru alimente si bauturi
  • 21. Spania, reprezentanti ai companiei Torreon Salamanka S.L. – jambon si carnati
  • 22. Spania, reprezentanti ai companiei Rueda – vin
  • 23. Marea Britanie, reprezentanti ai sectorului de carne de porc
  • 24. Marea Britanie, reprezentanti ai Asociatiei Scotch Whisky

Companii care au participat doar in Columbia:

  • 1. Belgia, Original vagabonds – ciocolata
  • 2. Spania, reprezentanti ai companiei Fenadegas – vin
  • 3. Spania, reprezentanti ai Grupului Jorge – carne de porc
  • 4. Spania, reprezentanti ai companiei Patel SAU – carne de porc

Companii care au participat doar in Mexic:

  • 1. Spania, Miguel Torres, S.a – vin
  • 2. Reprezentanti ai Organizatiei Europene pentru bauturi spirtoase
  • 3. Italia, Ferrero – ciocolata
  • 4. Olanda, Heineken
  • 5. Polonia, Pepees, amidon de cartofi
  • 6. Spania, Campofrio – mezeluri
  • 7. Spania, Jamones Arroyo – mezeluri
  • 8. Spania, COVAP – mezeluri si sunca
  • 9. Irlanda, cooperativa agricola Ornua
Share on Facebook