Producatorii romani, scaderi cu 50% ale vanzarilor

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Producatorii romani care isi vand marfa in centrele comerciale si in centrele comerciale din incinta acestora au inregistrat scaderi ale vanzarilor, cu 50%, din cauza cumparatorilor tot mai putini, sustin reprezentantii Asociatiei Forta Fermierilor.

Astfel, Asociatia Forta Fermierilor, in numele producatorilor agroalimentari din Romania, solicita Guvernului sa opreasca discriminarea la care sunt supusi cei care livreaza hrana romaneasca in supermarketuri, prin adoptarea unei politici unitare privind accesul consumatorilor in retail, in conditiile pandemiei de COVID-19.

“In prezent, apreciem ca se aplica in prezent un dublu standard in ce priveste conditiile de acces ale consumatorilor: in cazul supermarketurilor din cadrul marilor centre comerciale de tip mall este obligatoriu pentru consumatori sa prezinte certificatul verde, iar in cazul supermarketurilor unde accesul este direct nu exista aceasta obligativitate”, se mentioneaza in comunicat.

Reprezentantii asociatiei sustin ca, in cursul ultimelor luni, au primit numeroase sesizari din partea producatorilor agroalimentari care vand hrana romaneasca in supermarketurile din mall-uri ca vanzarile lor s-au prabusit, in unele cazuri cu 50%, din cauza scaderii numarului de cumparatori.

“Pe baza informatiilor obtinute de la membrii Asociatiei Forta Fermierilor, apreciem ca majoritatea produselor alimentare romanesti din supermarketuri se vand prin retailul din centrele comerciale, in cazul magazinelor de sine statatoare, aceasta pondere este mult mai mica”, se mai precizeaza in comunicat.

Reprezentantii asociatiei sustin ca “prin aplicarea acestei discriminari la adresa consumatorilor privind modul de acces in magazinele care vand produse alimentare, producatorii romani sunt afectati dramatic, in schimb consumul de produse din import si din comert intracomunitar nu este influentat semnificativ”.

“Cine are interesul sa puna pe butuci sectorul agroalimentar autohton, atat de afectat in ultimii ani de multiple crize?

Producatorul roman lupta cu cresterea preturilor la ingrasaminte, la energie electrica, la carburanti, sufera cand de seceta cand de inundatii, se chinuie sa aduca pe masa consumatorului roman produse de calitate, sanatoase, gustoase si la un pret rezonabil, si iata, este lovit, inca o data, de o discriminare pentru care nu am primit, pana acum, o explicatie rezonabila”, mentioneaza Asociatia Forta Fermierilor.

Citeste si: Bolile la cultura de mazare: simptome si metode de combatere

Conform sursei citate, produsele agroalimentare romanesti sunt “intr-o concurenta acerba, de multe ori neloiala, chiar in propria tara, cu produse din comert intracomunitar si din import, provenind din tari care ii subventioneaza masiv, transparent sau mascat, pe proprii producatori agroalimentari”.

“Anul 2021 va inregistra, din pacate, un record trist al deficitului balantei comerciale cu produse agroalimentare: in jur de 2,5 miliarde de euro. Repetam, cine doreste sa puna pe butuci agricultura nationala si industria alimentara autohtona?

Asociatia Forta Fermierilor este alaturi de autoritati in lupta pentru limitarea efectelor pandemiei de COVID-19, comunica activ membrilor toate deciziile luate de Guvern in acest sens, intelegem ca sunt necesare restrictii pentru a reveni la o viata normala.

Ce nu intelegem este existenta unor discriminari in cadrul aceleasi categorii de retail, discriminare care ii afecteaza grav pe producatorii romani de produse agroalimentare, in conditiile in care grosul vanzarilor lor merge in zona de retail din mall-uri.

Vrem doar ca producatorii romani sa poata sa se ‘intalneasca’, la raft, cu consumatorii romani, pe picior de egalitate cu importurile si comertul intracomunitar.

Sa fie o practica unitara, atat solicitam, in numele celor care produc hrana romaneasca!”, se mai precizeaza in comunicat.

In opinia reprezentantilor Asociatiei Forta Fermierilor, marile retele de supermarketuri mai au inca mult de facut pentru promovarea produselor alimentare romanesti.

“Nu suntem decat la jumatatea drumului, este nevoie de acces mult mai mare al producatorilor romani in retail si aici este responsabilitatea celor care conduc aceste retele comerciale sa nu mai puna piedici produselor alimentare autohtone, de cele mai multe ori artificiale.

Vrem sa vedem mai multe legume, fructe, carne si preparate din carne, lactate, conserve din productia interna pe rafturile supermarketurilor.

Dar in conditii de deplina buna-credinta, nu putem sa nu observam progresele care s-au facut in ultimii ani din acest punct de vedere.

Progrese care pot fi anulate de o discriminare care nu are nicio legatura cu lupta cu efectele pandemiei de COVID-19.

Este de datoria Guvernului sa rezolve aceasta anomalie si ajute sectorul agroalimentar national, de care depinde securitatea alimentara a Romaniei!”, sustin reprezentantii asociatiei.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE