Francezii au consumat anul trecut peste un miliard de sandvișuri cu unt și jambon, însă tradiționalul preparat pierde rapid teren în fața cosmopolitului burger.
Anul trecut s-au vândut 1,28 de miliarde de sandvișuri cu jambon și unt în tradiționala baghetă franceză, reprezentând 58% din sandvișurile vândute la nivel național. În aceeași perioadă, francezii au consumat 1,07 miliarde de burgeri, potrivit Agerpres.
Burger-ul reprezintă acum „o masă din patru” în locațiile comerciale din Franța, potrivit cabinetului de specialitate Gira Conseil, care publică indicele jambon-unt.
Având un preț mediu de 3,18 euro, Parisul este fără nici o surpriză orașul unde sandvișul cu unt și jambon este cel mai scump. În sudul țării, la Sete, și în nord, la Dieppe, se găsesc cele mai ieftine sandvișuri cu jambon la prețul mediu de 2,36 de euro.
În ce privește pizza, indiferent de volum sau de preț, 2014 a fost benefic pentru acest produs. Anul trecut piața pizzei, incluzând toate circuitele de distribuție, a avut încasări de 5,36 miliarde de euro și a înregistrat o creștere de 1,36%.
Franța rămâne una din țările unde se consumă cea mai multă pizza din lume, imediat după SUA și mult în fața Italiei.