Crevetii sunt campionii fructelor de mare in preferintele romanilor, arata un studiu Romfood Trading, unul dintre principalii jucatori de pe piata importatorilor si distribuitorilor de produse de peste si fructe de mare din Romania si dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Compania estimeaza o crestere de 5% a acestei piete pentru anul in curs.

„Am constatat cu satisfactie ca romanii au devenit interesati de fructele de mare care, desi intra in continuare in categoria produselor elitiste, se regasesc din ce in ce mai mult in obiceiurile de consum. Preferinta clara pentru creveti poate fi explicata prin faptul ca, pe de o parte, romanii calatoresc mult si in special in tari mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii in toate meniurile, dar si pentru ca Chef-ii romani ii promoveaza atat in restaurante, cat si pe posturile de televiziune in emisiuni culinare si in social media. Am observat si o diversificare a cererii pentru crevetii de diferite dimensiuni, de la cei foarte mici, la Tiger si King, precum si o deschidere catre alte sortimente, cum ar fi caracatita pre-gatita. Tendinta este de orientare catre produse sanatoase, aspect pe care noi, la Alfredo Seafood, am mizat intotdeauna. Fructele de mare fac parte dintre alimentele cele mai bogate in nutrienti si de aceea majoritatea medicilor incurajeaza includerea lor intr-o alimentatie echilibrata”, explica Mihai Cristian Darmanescu, Director General Romfood Trading.

Crevetii conduc atat in topul volumelor de vanzari, cat si in cel valoric. Crevetii au ocupat prima pozitie in topul volumelor de fructe de mare vandute in 2015, cu 30,9%, urmati de scoici (16,4%), calamari (13,8%) si caracatita (8,8%). Clasamentul se pastreaza si din punct de vedere valoric: crevetii insumeaza 51,4% din totalul pietei, la mare distanta situandu-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) si caracatita (6,9%). Piata de fructe de mare din Romania se situa, in 2015, la circa 35 milioane de euro. Alfredo Seafood reprezinta 23% din piata de fructe de mare de marca. Totusi, vanzarile vrac si private-label sunt dominante ca volum, pe piata autohtona s-au vandut 500 de tone de fructe de mare in cursul anului trecut.

Conform datelor medicale existente pana in acest moment, crevetii au nenumarate beneficii pentru organism:

  • sunt, alaturi de pestele alb, una dintre cele mai importante surse de proteina animala;
  • stimuleaza sistemele imunitar, osos si muscular prin continutul de fier;
  • au efect antiinflamator, fluidizeaza sangele si reduc riscul de atac de cord;
  • sunt bogati in seleniu, element care ajuta la inhibarea celulelor cancerigene;
  • contin acizi grasi Omega 3 care ajuta la buna functionare a creierului si a sistemului cardiovascular.

Principala sursa de fructe de mare din Romania sunt crevetii tropicali adusi din Vietnam, India si China, iar ca segmente de piata regasim crevetii salbatici si crevetii de acvacultura. Crevetii de acvacultura sunt crescuti la standarde calitative foarte inalte, deoarece pietele tinta sunt SUA si Uniunea Europeana, piete deosebit de atente la calitatea produselor indigenizate. In acest moment, pe piata romaneasca, fructele de mare pot fi cumparate atat sub forma congelata, cat si refrigerata, ceea ce inseamna ca produsul nu mai trebuie decongelat inainte de a fi gatit.

„In cazul fructelor de mare primeaza calitatea, nu cantitatea, motiv pentru care recomandam cumpararea produselor de brand, in detrimentul celor la vrac. Marile companii din domeniu acorda o mare importanta tarilor de unde sunt importate produsele, precum si conditiilor in care sunt crescute fructele de mare de acvacultura”, adauga Mihai Cristian Darmanescu.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood, brand creat de Mihai Cristian Darmanescu si Daniel Florin Nistor si lansat in anul 2013.

Datorita experientei si relatiilor internationale cu marii producatori de peste din lume, dar si al celor trei linii de procesare si ambalare automatizate si de inalta productivitate din cele doua fabrici din Constanta si Bucuresti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atat in cele mai importate lanturi de hypermarketuri si supermaketuri din tara, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cat si in peste 300 de magazine de comert traditional.

Share on Facebook