Comisarul European pentru Agricultura, Phil Hogan, va efectua saptamana viitoare o vizita oficiala in Columbia si Mexic, cu scopul de a promova produsele agro-alimentare europene.

„Saptamana viitoare voi calatori in Columbia si Mexic, in cadrul primei etape a ofensivei diplomatice din 2016 al carei scop este promovarea produselor agro-alimentare si bauturilor din Uniunea Europeana. Voi fi insotit de o delegatie formata din oameni de afaceri din acest sector”, a scris Phil Hogan pe pagina sa de Facebook.

Comisia Europeana a deschis de curand si sesiunea de depuneri a proiectelor ce au ca scop promovarea produselor agroalimentare europene, in cadrul bugetului de 111 milioane de euro.

„Enjoy, it’s from Europe”, noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana, ii va ajuta pe jucatorii din sectorul agricol sa intre sau sa-si consolideze pozitia pe pietele internationale si de asemenea ii va ajuta pe consumatorii europeni sa fie mai constienti de eforturile facute de fermierii europeni.

Producatorii europeni, inclusiv cei romani, pot accesa fonduri in acest scop prin intermediul a doua tipuri de programe: simple sau multiple.

Progamele „simple” pot fi accesate de una sau mai multe organizatii din acelasi stat membru, cu scopul de a realiza campanii de promovare pe piata interna sau pe pietele externe. Pentru cele externe, trebuie avuta in vedere o lista de state terte in care exista un potential major de crestere a vanzarilor.

Pe de alta parte, programele multiple sunt dedicate organizatiilor din mai multe state membre, insa acestea trebuie sa se focalizeze asupra unei singure prioritati, fie in cadrul pietei interne, fie pentru cele externe, se noteaza in comunicatul Comisiei Europene.

Proiectele pot fi depuse in format electronic, pana la data de 28 aprilie 2016, la aceasta adresa.

Comisia Europena va evalua proiectele, iar in toamna va anunta lista beneficiarilor.

Share on Facebook