Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, i-a primit la sediul institutiei pe reprezentantii crescatorilor de ovine si pe cei ai marilor retele comerciale (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania) in data de 15 ianuarie 2018.

Scopul intalnirii a fost acela de a facilita legatura dintre producatori si comercianti astfel incat sa fie identificate caile optime de colaborare pentru a exista interes de ambele parti implicate. La intalnirea de astazi au participat si expertii din cadrul Directiei Generale de Industrie Alimentara impreuna cu secretarul de stat coordonator, Mihai Visan.

Reprezentantii retailerilor i-au asigurat pe cei care au luat parte la discutii ca exista deschidere si disponibilitate pentru a comercializa produse romanesti in marile lanturi de magazine, fie ca este vorba de carne si produse din carne de oaie, ori din alte tipuri de carne, fructe, legume etc., cu conditia sa fie respectate anumite criterii. Intre acestea, referindu-se la cele din carne de oaie indeosebi, cei de la AMRCR au mentionat urmatoarele: carnea sa provina de la abatoare autorizate, sa fie controlata sanitar-veterinar si sa fie transata.

La randul lor, reprezentantii crescatorilor de ovine au precizat ca animalele fermierilor sunt sacrificate in abatoare autorizate sanitar-veterinar, din acest punct de vedere fiind indeplinite toate exigentele impuse, dar au subliniat ca este important sa existe un dialog intre producatori si comercianti pentru a cunoaste care sunt cerintele consumatorilor, in asa fel incat sa existe interes de ambele parti. In acest context, ministrul Petre Daea a afirmat ca acest parteneriat intre fermieri si retail-eri trebuie sa debuteze, chiar daca mai sunt unele aspecte ce trebuie perfectate: ,,Este important sa inceapa corect aceasta colaborare, avem animale bune in Romania si in functie de cerintele consumatorului sunt sigur, in timp, ca se vor pune la punct toate detaliile.”

Reprezentantii retailerilor au adaugat ca sunt alaturi de producatorii romani pentru a gasi cele mai bune solutii in vederea dezvoltarii unei relatii de lunga durata in beneficiul consumatorilor.

Print Friendly