In cel mai recent interviu acordat agentiei de presa Agerpres, seful de la MADR, Petre Daea a vorbit despre programele de succes implementate in perioada mandatului sau, despre cele esuate dar si despre programele viitoare. Cel mai cunoscut proiect initiat de ministru este faimosul ,,Alege Oaia’’, care dupa spusele sale a contribuit enorm la cresterea consumului de carne de oaie in tara noastra.

Ministrul se arata incantat de succesul programului insa precizeaza ca obiectivul sau principal este incurajarea consumatorului roman de a cumpara doar produse autohtone. „Alege Oaia”, (…) cu ea am început, dar alegeţi tot ce vă convine. Alegeţi din produsele româneşti! Pentru că am stat în magazine şi pentru că mă duc des în magazine, văd că unele produse sunt vândute de etichetă, nu de conţinutul lor’’, a declarat Petre Daea.

Seful MADR vorbeste si despre problema calitatii produselor agroalimentare si cum unii consumatori se lasa influentati de aspectul ambalajului, fara a cauta informatii despre calitatea sau sursa de provenienta a produsului propriu-zis.

,,Din nefericire, am început să salivăm la etichetă. Ceea ce nu e în regulă. Noi trebuie să salivăm la produs. Acest program a fost lansat fără niciun leu de la stat şi va continua tot anul cu sau fără Daea, pentru că este necesar ţării şi vă dau date care confirmă acest lucru’’, mai spune ministrul.

Programul ,,Alege Oaia’’ a crescut consumul de carne de oaie din tara

Ministrul Agriculturii precizeaza ca in prezent, sase mari retaileri din tara noastra comercializeaza carne si produse din oaie in numar tot mare. Indirect, ministrul spune ca aceasta crestere este datorata programului al carui initiator este chiar el, sustinand astfel crescatorii de ovine.

,,Iată ce s-a întâmplat în programul de susţinere. Am şase retaileri cunoscuţi  care vând în 262 de magazine, zilnic, carne de oaie. Am făcut un calcul şi pe total lună se vinde carne de oaie în diverse componente 37.200 de kilograme, peste 37 de tone pe lună. Se taie şi se duc în lanţurile de magazine aproape 1.500 de oi’’, sustine Petre Daea.

Lana  ar putea fi exportata in Occident

In urma vizitei sale la Bruxelles, ministrul a precizat ca s-a intalnit cu oameni de afaceri din diferite domenii, care utilizeaza lana in activitatea lor si au nevoie constanta de acest material.

,,(…) din lână se pot face foarte multe lucruri, pe de o parte industria textilă poate să meargă, pe de altă parte se face termoizolant, (…) dar mai mult decât atât, prin sortarea lânii, nemţii acum solicită din România toate resturile de lână. Din acestea fac culturi hidroporice. Pun straturi în diferite zone, cultivă plante ornamentale sau de cultură. Nu se aruncă nimic’’, mai spune ministrul.

Lana romaneasca si-ar putea gasi utilitatea si in turismul occidental, iar dupa spusele ministrului: ,,Am fost la Bruxelles am stat de vorbă cu proprietarii lanţurilor hoteliere şi ei nu mai admit ca în hotelurile lor să intre covoare făcute din altceva decât din lână. Iată, avem o piaţă extraordinară’’.

Campania ,,Alege Oaia’’ este un program national, lansat de ministrul Petre Daea, prin care sa incurajeze consumul de carne de oaie si de preparate pe baza de oaie. Campania a fost lansata la sfarsitul lunii octombrie si a fost programata initial pe o perioada de trei luni, fiind prelungita pentru tot anul 2018.