Compania STIHL a dezvoltat puternic, în utlimii ani, gamele de utilaje cu acumulatori. Inginerii germani au conceput inițial utilaje pentru zona hobby, însă evoluția spectaculoasă a tehnologiilor și inovațiile companiei le-au permis construirea unor sisteme dedicate profesioniștilor.

Puterea și anduranța unor astfel de echipamente le face disponibile la lucru intens în sectorul de amenajări a spațiilor verzi, fiind o alternativă mai “tăcută” și mai “eco” tradiționalele motoare cu carburant.

Sistemul PRO cu acumulator de la STIHL vizează patru categorii de utilaje și anume: motocoase, motoferăstraie, foarfeci de gard viu și suflante. Toate acestea funcționează acum cu un singur acumulator compatibil cu fiecare utilaj în parte.

Astfel, utilizarea întregului sistem de echipamente, cu un singur acumulator, devine extrem de fiabilă din punct de vedere al costurilor de achiziție și operare, fără a mai pune la socoteală silențiozitatea și factorul ECO.

Timpii de lucru diferă de la un utilaj la altul, în funcție de intensitatea folosirii, dar și de lucrarea realizată. De exemplu, cel mai performant acumulator de la STIHL poate “duce” până la 180 de minute de activitate, în cazul unui foarfece de gard viu HSA profesional.

Același tip de acumulator funcționează în sarcină până la 50 de minute pentru un motoferăstrău din gama profesională MSA sau chiar 85 de minute, atunci când se cuplează la motocoasa din aceeași gamă PRO – FSA 130, dotată cu disc de tăiat iarba.

Sistemul PRO cu acumulator cuprinde cele patru categorii de utilaje enumerate mai sus, cu diverse variante și opțiuni, în funcție de necesitățile profesioniștilor. În total, pe rafturile magazinelor STIHL din România au fost introduse anul acesta 8 utilaje cu acumulator în sistemul PRO. La acestea se adaugă patru utilaje din gama compactă (semi profesională) și trei destinate zonei hobby – motocoasa FSA 45, foarfecele de gard viu HSA 45 și foarfecele pentru arbuști HSA 45.

STIHL a anunţat în 2016, la nivel internațional, o creştere de 6,6%, atingând o cifră de afaceri record de 3,46 miliarde de euro. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2018.

Anul trecut compania a împlinit 90 de ani, fiind înființată în 1926 de Andreas Stihl în Stuttgart. STIHL România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.

Share on Facebook