Oamenii de afaceri chinezi, veniți la București cu prilejul Forumului Europa Centrală și de Est-China, au ajuns în podgoria dobrogeană și, după ce au gustat vinul, au anunțat că vor să importe 80.000 de sticle pe lună.
Ce caracteristici trebuie să aibă un vin ca să fie pe placul chinezilor? Ei bine, „chinezii apreciază cel mai mult la un vin culoarea, aroma şi gustul. Acest vin are toate caracteristicile. Are un caracter puternic”, apreciază unul dintre investitorii chinezi care au ajuns la Murfatlar.
În țară, vinul care va fi exportat în China se vinde cu 10 euro sticla. Pe cea mai mare piață de consum din lume va costa 100 de euro, potrivit vizitatorilor asiatici. Dacă declarațiile chinezilor se vor materializa în contracte de achiziție, Murfatlar ar putea câștiga între 25 şi 200.000 de euro lunar, de pe urma acestor exporturi, în funcție de sortimentele selectate de clienți.
Secretarul de stat în ministerul Agriculturii, Achim Irimescu, declare recent că promovarea și intrarea vinurilor românești pe piețele internaționale de specialitate trebuie să fie exclusiv pe segmentul de vârf, Premium, iar dacă producătorii vor accepta prețuri în neconcordanță cu calitatea oferită, consumatorii de elită din străinătate îi vor ocoli, ceea ce le va afecta nu doar propria afacere ci chiar renumele vinului românesc.
România a exportat anul trecut vin în valoare de 15,92 milioane de euro, cu 10% mai mult față de suma obținută în acceași perioadă din 2011, de 14,42 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii. Valoarea importurilor a fost de cinci ori mai mare comparativ cu cea a exporturilor, cifrându-se la aproape 42 de milioane de euro. Anul trecut, valoarea importurilor a scăzut față de 2011 cu 16%.