Meniu

Ministrul Oros, despre rezolvarea problemei fortei de munca in agricultura

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, sustine ca invatamantul dual, ar putea contribui la rezolvarea problemei cu forta de munca specializata din agricultura, in conditiile in care aceasta problema este tot mai acuta, pe zi ce trece.

„Este un deficit de forta de munca calificata in acest domeniu. Liceele agricole acelea care existau si formau specialisti cu studii medii, scolile profesionale, au cam disparut si asta este o constatare pe care o facem de cativa ani, dar mai acut se simte de 2-3 ani, pentru ca mai existau vechii agricultori care aveau o calificarea si care stiau sa faca lucruri, dar intre timp s-au pensionat. Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca in unele zone din agricultura si industrie alimentara se lucreaza cu tehnologii foarte performante si aici trebuie sa vina oameni mai tineri care invata mai usor sa faca lucrurile. Este un deficit fantastic de forta de munca”, a precizat Adrian Oros.

Oros, despre liceele agricole: „O idee nerealista”

„Sa vii sa spui ca o sa ai bani sa le dotezi cu laboratoare, cu ferme, cu terenuri, cu specialisti, cu toata tehnica asta din agricultura, este o idee nerealista. Exista insa in toata lumea normala acest invatamant dual, care poate sa fie la nivel profesional, liceal si universitar. In toata lumea invatamantul tehnic, acolo unde inveti sa faci lucruri este in acest sistem dual si nu te costa pregatirea, practica aproape nimic, pentru ca ai ca si parteneri, fermierii, cooperativele, asociatiile care exista. Sunt niste agenti economici care sunt pe piata, pe economia reala, toti elevii sau studentii pot sa faca practica in acele ferme laboratoare sau fabrici de procesare. O pregatire practica care nu costa nimic sistemul de invatamant, iar pregatirea teoretica se poate face in scolile existente, cu profesori, dar cu revizuirea curriculei”, a declarat seful MADR.

Ministrul a mai precizat ca in invatamantul dual activeaza trei actori principali: o autoritate publica locala (la nivel de comuna, oras sau judet), inspectoratele scolare prin liceele care doresc sa aiba asemenea clase si agentul economic.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE