Produsele romanesti ar trebui promovate in strainatate prin politici concrete de marketing, atasatii economici romani avand responsabilitatea de a gasi corespondentul produsului romanesc intr-un alt stat, pentru a profita de lantul de distributie deja existent, este de parere Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR).

„Este foarte important sa incercam sa ii convingem pe atasatii economici din strainatate ca daca mai umbla cu brosuri sau cu nu stiu ce mostre dintr-un produs romanesc nu au nicio sansa sa le vanda. La ora actuala, exista politici de marketing, de managment, de lant de distributie. (…) Exportul de produse trebuie sa se ciocneasca cu distributia respectiva, atasatii nostri, atati cat sunt, sa gaseasca corespondentul produsului romanesc in tara respectiva si sa profitam de lantul de distributie al produsului similar din tara respectiva”, a declarat Mihai Daraban, presedintele CCIR, in cadrul unei conferinte dedicate exporturilor romanesti, organizata de site-ul cursdeguvernare.ro.

De asemenea, presedintele CCIR, a adaugat ca Romania trebuie sa isi creeze singura parghiile prin care sa-si promoveze produsele romanesti in strainanate, fara sa mai apelam la nesfarsit la bugetul public pentru participarea la targuri externe din domeniu. Mai mult decat atat, presedintele CCIR considera ca tara noastra trebuie sa isi axeze exporturile de produse catre spatiul extracomunitar.

„Perspectivele europene sunt de o anumita crestere, dar una moderata, ponderata. Nu ne putem astepta la minuni, dar ne putem astepta la chestiuni spectaculoase in alte zone extracomunitare, in care am avut piciorul pus la un moment dat, dar l-am retras”, a mai punctat Mihai Daraban.
Presedintele CCIR a mai precizat ca in prezent 83,9% din exportul romanesc este realizat de circa 1000 de firme, in timp ce alte 21.500 de companii se „bat” pentru 16,1% din exportul romanesc.

„Ganditi-va ca avem 22.520 de firme exportatoare. 1000 de firme fac 83,9% din exportul romanesc, iar pentru 16,1% se bat 21.500 de societati. Nici nu ma stii cum sa stabilesti pondera. Ca sa nu mai zic ca in primii 100 de exportatori sunt doar 3 firme romanesti. O firma in domeniul mobiliei, una in Telecom si una in industria ingrasamintelor chimice”, a mai declarat presedintele CCIR.

Publicatia cursdeguvernare.ro a organizat miercuri, 20 mai, conferinta „Capital autohton – Romania producatoare – Romania exportatoare”, in cadrul caruia s-a abordat problematica exportului de produse şi servicii realizate de antreprenorii autohtoni, precum si problemele pe care companiile autohtone le au cu piaţa, competitivitatea si cu administratia.

Share on Facebook