Viticultorii se mândresc cu vinurile de origine controlată. Producătorii de lapte au început să le urmeze exemplul şi, din 2014, s-ar putea să vedem pe ambalaj şi un logo care să ofere informaţii consumatorilor cu privire la provenienţa laptelui.
Deocamdată, Comisia Europeană a decis doar că laptele va fi comercializat cu o etichetă care să certifice provenienţa lui. Nu s-a luat însă nicio decizie cu privire la informaţiile care vor fi furnizate cu privire la provenienţă, în sensul că nu s-a stabilit încă dacă din informaţiile de pe etichetă vom afla că laptele a fost produs într-o anumită ţară europeană sau că a fost obţinut în UE. Comisia face evaluări şi analize de impact pentru a veni cu o propunere de etichetare justificată, cel mai probabil în cursul anului 2014, după cum a declarat comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş.
“Pentru etichetarea pe lapte pot să va spun că decizia este luată. Va exista o etichetare de origine. Comisia face o evaluare ca să vedem ce fel de etichetare, respectiv a originii naţionale sau a originii europene”, a declarat astăzi, comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, în cadrul unei conferinţe.
Dacă pe ambalaj ar fi trecute şi informaţii referitoare la provenienţa laptelui, producătorii ar avea numai de câştigat, a subliniat Dacian Cioloş. El a dat exemplul fermierilor irlandezi, care s-au hotărât să facă un branding al originii laptelui şi să-l comunice consumatorilor pentru ca aceştia să ştie ce înseamnă lapte făcut la nivel local.
Producătorii de lapte din Irlanda s-au luat după viticultori, care au înţeles de mult că un produs de calitate superioară se vinde mai bine dacă este etichetat ca atare.