Familia Martinelli din provincia Pescara, Italia, a implementat un proiect cu un buget total de 1.418.550 de euro, din care finantarea nerambursabila a fost de 619.056 de euro, pentru a deveni mai competitiva pe piata lactatelor.

Investitia in infrastructura fermei detinute de o familie italiana de fermieri i-a ajutat pe acestia sa depaseasca dificultatile financiare cu care se confruntau si care pareau fara iesire. Ei au reusit sa creasca productia si calitatea produselor, o varianta locala a branzei de oaie Pecorino.

In anul 2002, familia Martinelli, proprietara unei ferme de crestere a ovinelor si a 240 de hectare de teren pentru furaje din provincia Pescara, se confrunta cu dificultati economice foarte serioase. Tanarul proprietar Pietro Paolo Martinelli a stiut ca daca nu investeste in modernizare, ferma sa nu va avea sansa de a supravietui.

Investitia a dus la imbunatatirea calitatii produselor lactate ale fermei, i-a permis fermierului sa-si indrepte atentia spre o varietate locala de branza de oaie cu Denumire de Origine Protejata (DOP) si i-a deschis drumul spre noi piete.

„Pecorino de Farindola” este o branza maturata specifica regiunii Abruzzo, produsa fara pasteurizare, din lapte de oaie si cheag de porc. Cheagul este obtinut din stomac de porc, printr-o metoda speciala, adaugandu-se otet si condimente.

Principalul obiectiv al proiectului a fost cresterea competitivitatii prin modernizarea echipamentelor fermei, cresterea productivitatii si deschiderea catre canale noi de comercializare, cum ar fi supermarketuri.

Activitatile finantate prin proiect, in special prin masura 121, au inclus:

i) restructurarea si modernizarea grajdurilor;

ii) achizitionarea de masini de muls care sa sporeasca productivitatea si sa permita urmarirea ciclului biologic pentru fiecare oaie in parte;

iii) construirea unui depozit nou in care sa se puna branza la maturat si sa se depoziteze nutreturile;

iv) amenajarea unei instalatii fotovoltaice (70, 20 KW)

v) imbunatatirea facilitatilor fermei, astfel incat in viitor sa se poata dezvolta si in directia agroturismului.

Rezultatele nu au intarziat sa apara. Modernizarea echipamentelor de la ferma a permis familiei sa obtina certificare si etichetare pentru branza produsa sub denumirea Pecorino de Farindola (DOP) si sa devina membru al Consortiului Pecorino de Farindola. Hectarele cultivate au dus la cresterea numarului de animale si la sporirea productiei, astfel incat ferma a devenit principalul producator de branza Pecorino din consortiu. De asemenea, familia a inceput sa-si desfaca produsele in marile supermarketuri din Italia.

Atitudinea proactiva si spiritul intreprinzator al tanarului fermier Pietro Paolo Martinelli au permis fermei sale sa depaseasca impasul financiar in care se afla si sa-si imbunatateasca vizibil si solid rezultatele. Succesul fermei Martinelli a contribuit la implementarea altor proiecte similare, a incurajat dezvoltarea economica a regiunii si adaugat valoare produselor locale. De asemenea, accesul in marile supermarketuri a contribuit la cresterea vanzarilor si la sporirea vizibilitatii pe piata.

Share on Facebook