Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) a completat procedura de lucru privind  achizitiile private derulate prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 pentru a permite utilizarea modulului on-line de catre solicitantii PNDR, respectiv de catre persoanele care intentioneaza sa depuna o cerere de finantare.

Astfel, un element de noutate in procesul de achizitii aplicabil PNDR il constituie faptul ca, pe langa beneficiari şi furnizori, incepand cu data de 06 iulie 2015, solicitantii de fonduri europene care vor depune cereri de finantare prin PNDR 2020 vor fi obligati sa utilizeze modulul de achizitii on-line al AFIR.   

Solicitantii, inaintea semnarii contractului de finantare cu AFIR, vor derula on-line procedura de achizitii aplicabila serviciilor eligibile (servicii de consultanta si servicii pentru intocmirea studiilor de fezabilitate, cu o valoare mai mare de 15.000 euro) in conformitate cu prevederile procedurii de achizitii pentru beneficiarii privati ai PNDR publicata pe pagina de internet a AFIR.

Pana la data de 06 iulie 2015, solicitantii de fonduri nerambursabile vor derula achizitiile private conform prevederilor procedurale anterioare: publicarea in ziar a unei invitatii de participare si primirea de catre solicitant a minim 3 oferte conforme din punct de vedere tehnic si financiar.

Procedura on-line se aplica pentru toate achizitiile derulate in cadrul PNDR 2020 si este valabila pentru adjudecarea contractelor de achizitii de servicii, bunuri (cu sau fara montaj) si de executie de lucrari. In vederea derularii on-line a procedurilor de achizitii, beneficiarii privati, ofertantii şi, dupa 06.07.2015, solicitantii au obligatia autentificarii pe pagina oficiala de internet a AFIR (www.afir.info), in partea superioara a paginii, destinata depunerii on-line.

Procedura de achizitii private se deruleaza in conformitate cu Manual operational de achizitii pentru beneficiarii privati ai PNDR 2020, versiunea 1, publicat pe pagina oficiala de internet a AFIR – www.afir.info (sectiunea Informatii utile – Proceduri de lucru).

In conformitate cu prevederile Manualului de procedura, contractele mai mari de 15.000 euro fara TVA, trebuie adjudecate prin procedura de selectie de oferte cu conditia publicarii pe site-ul www.afir.info a unei invitatii de participare, a dosarului cererii de oferte si a primirii on-line de catre beneficiarul privat a minim 2 oferte conforme din punct de vedere tehnic şi financiar al ofertantilor. Ofertele conforme trebuie sa se incadreze in valoarea licitata corespunzatoare din bugetul indicativ – Anexa III la contractul de finantare. Invitatia de participare trebuie inregistrata in Registrul de intrari – iesiri al beneficiarului privat. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este de minim 10 zile lucratoare de la data publicarii pe pagina oficiala a AFIR.

Pentru contractele mai mici sau egale cu 15.000 euro fara TVA, beneficiarul privat poate opta pentru aplicarea proceduri cu o singura oferta sau a celei mentionate mai sus mentionata daca doreste aceasta. In acest caz beneficiarul privat depune spre verificare si avizare numai contractul, Anexa IV – declaratia pentru respectarea regulilor privind evitarea conflictului de interese si certificatul constatator emis de ONRC pentru a se verifica un eventual conflict de interese dintre actionariatul ofertantului si beneficiar.

Este interzisa divizarea achizitiilor de acelasi tip, respectiv servicii, bunuri sau lucrari a caror valoare depaseste 15.000 de euro fara TVA, in contracte mai mici cu scopul evitarii procedurii de selectie de oferte.

Avizarea intregii proceduri se face astfel: la nivelul OJFIR se verifica on-line dosarele de achizitii pentru proiectele cu achizitii simple ale beneficiarilor privati, la nivelul CRFIR se verifica on-line dosarele de achizitii pentru proiectele cu achizitii complexe ale beneficiarilor privati, iar la nivelul AFIR se verifica dosarele de achizitii pentru proiectele beneficiarilor privati cuprinse in esantionul de verificare pe teren.

Share on Facebook