Cu o finantare nerambursabila de aproape 156.000 de euro, autoritatile locale si o mana de antreprenori au reusit sa faca profit de pe urma continuarii unei traditii. Este vorba despre dezvoltarea unei mici fabrici de bere, cu fonduri europene.

Proiectul a constat in crearea unei mici fabrici de bere in Heiderscheid, in districtul  Diekierch, din Marele Ducat de Luxemburg, care sa fie specializata in producerea si comercializarea unei varietati locale de bere. Primaria din Heiderscheid a beneficiat de o finantare prin Fondul National de Dezvoltare Rurala, pusa in aplicare in perioada 2000-2006, potrivit datelor publicate de Reteaua nationala de Dezvoltare Rurala. Scopul finantarii era construirea unui centru comercial si mestesugaresc dedicat exclusiv producatorilor locali.

Spatiile comerciale au fost inhciriate producatorilor locali, iar banii obtinuti din chirii au fost folositi de autoritatile locale pentru a acoperi investitia pe termen lung, legata de achizitia avuta in vedere. Domnul Wallers,  un  nume binecunoscut in industria locala a producatorilor de bauturi, a instalat o micro-berarie in cadrul acestui centru comercial. Scopul era sa-si lanseze si sa-si vanda pe piata berea produsa artizanal.

Obiectivul principal al proiectului a  fost  sa  sprijine  crearea  acestei micro-berarii, care sa produca si sa comercializeze o bere naturala si nefiltrata. Ingredientele folosite, mai putin maltul, provin doar din productia locala.

Proiectul si-a propus in acelasi timp sa capitalizeze interesul pentru produsele locale. A fost montata, mai intai, instalatia de producere a berii, cu o capacitate de 250 de litri. Rezervoarele permit realizarea a doua productii pe saptamana, in total 500 de litri.

Imbutelierea se realizeaza in colaborare cu fabrica de bere Simon de Wiltz. O noua reteta a fost creata, prin combinarea a patru tipuri diferite de malt.

Pentru a creste vizibilitatea produsului si pentru a promova reteta inovatoare, s-au organizat mai multe serii de ateliere si sesiuni de prezentare pentru turisti, dar si pentru locuitorii din imprejurimi.

In ceea ce priveste rezultatele, berea produsa la mica fabrica din centrul comercial este pusa in vanzare in butoiase de 20 de litri, dar si in sticle de 0,5 litri.

Produsele obtinute sunt vandute la nivel regional, cu precadere in Fuussekaul Camping, in centrul comercial Boutique du Lac, precum si prin agentii de vanzari ai companiei-mama,  Wallers. De asemenea, prezentari si seminarii sunt organizate de doua ori pe saptamana. Fiecare sesiune dureaza cate cinci ore si implica prezenta a 10-20 de persoane.

Costurile de participare pentru fiecare persoana se ridica la 32-40 de euro. Initiativa a avut un impact pozitiv asupra turismului din Parcul Natural Haute-Sûre si a contribuit la diversificarea posibilitatilor de recreere din regiune.

Afacerea  a  avut  parte  de  mici pierderi in primii trei ani de funcţionare, dar a inceput sa genereze profit in al patrulea an de derulare, cu toate ca beneficiarul a fost nevoit sa faca investitii suplimentare si sa achizitioneze rezervoare din otel inoxidabil.

Astfel, putem invata din implementarea acestui proiect derulat cu fonduri europene nerambursabile ca este recomandabil sa fie realizat un plan de afaceri foarte bine pus la punct, avand in vedere ca astfel de proiecte s-ar putea sa aiba nevoie de o perioada intermediara pana cand ajung sa genereze profit.

Share on Facebook